|
Inlägg #21: Postat: 2010-08-22 12:23:00
|
|
Jessica Maria Sandberg |
jag har haft både depression utifrån kris, utbrändhetsdepression och har många kriterier som går in under ADHD. Har en son som utreds för ADHD. Jag är ändå emot alla mediciner som skrivs ut till höger och vänster, utan att man försöker med andra metoder. Mediciner är kortsiktiga lösningar som inte utvecklar människan i längden. Inom dagens psykiatri tror man att mediciner botar allt. Det gör de inte. De lindrar ett tag men angriper sällan problemen. Min son behöver uppbackning och förståelse från sin omvärld pga sina svårigheter med koncentration och impulsivitet, han behöver inte metylfenidat, det är min övetygelse.
det är dessutom i mitt tycke skillnad på medicin som löser ett akut fysiskt smärttillstånd som njursten eller något som förändrar en människas psyke för en längre tid.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2010-08-24 22:09:00
|
|
George Debaly |
Jessica Maria Sandberg I inlägg #16 Skrev du "Ritalin är populärt på missbruksmarknaden, särskilt bland ungdomar, då det är enkelt att snorta och därmed få en ruseffekt. Att injicera Ritalin och Concerta är inte heller ovanligt, och jag har själv tagit hand om mer än en patient med psykos utlöst av metylfenidat." Det får mig att tänka vad en psykolog sa till föräldrarna till en pojke i övre tonåren som har ADHD och som började visa ett överdrivet stort intresse för droger "Se till att han blir medicinerad innan han börjar medicinera sig själv". Du kan inte tänka dig den möjligheten att de missbrukande ungdomar du talar om, i det stycke som jag citerar, är ungdomar med NPF som medicinerar sig själva?
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2010-10-04 18:44:00
|
|
Normopat |
|
| |