Strävar män bakåt?

Inlägg #1: Postat: 2001-11-05 11:23:00
Johan Y
Vill du och andra att män ska ändras borde ni alltså fundera på vad de tjänar på det. Jag säger inte att det är rätt att tafsa på någon men det är naivt att tro att folk ändrar sig bara för att de borde det.
Inlägg #2: Postat: 2001-11-05 13:39:00
Lena
Ehr...så du vill ha en morot om du ska bete dig respektfullt mot dina medmänniskor?
Inlägg #3: Postat: 2001-11-05 13:53:00
Erik
Johan Y:
Du har _så_ fel. Många uppfinningar och mycken utveckling sker av ren slump. Det mest kända exemplet är penicilinet.
Att en människa kräver respekt ska väl vara tillräckligt för att hon/han ska få det?
Om man extrapolerar utifrån ditt resonemang :
"Sluta slå mig, det gör ont!"
"OK, vad får jag?"

Obesrvera att jag inte håller med Lena i allt vad hon skriver heller.
Inlägg #4: Postat: 2001-11-05 20:21:00
Johan Y
Nej, jag gör det men jag hävdar att du inte når de som inte gör det genom att försöka förklara problemet. Det finns faktiskt få som spelar så stor roll i mäns liv som deras kvinnor, använd er av det.
Inlägg #5: Postat: 2001-11-05 20:22:00
Johan Y
Nja, det funkar faktiskt inte att be någon sluta slå. Prova själv på stan. Det är precis därför vi har lagar och moral som styr istället.
Inlägg #6: Postat: 2001-11-05 20:24:00
Johan Y
Visst själva uppfinningarna kommer ofta av en slump men det är behovet som gör att de utnyttjas. Hade inte penicillinet haft ett påtagligt användningsområde hade ingen intresserat sig för det men det är kanske lite utanför ämnet :
Laddar...