En månad kvar och ingen har en lösning på ungdomsarbetslösheten

Inlägg #1: Postat: 2010-08-17 08:47:00
steno
En månad kvar. Att det ska ta så lång tid att lösa ungdomsarbetslösheten...Jag hoppas att det inte är du Malin som satt rubriken. Som om det är en tävling mellan politiker som kan lösas endera dagen eller igår. Kanske är det för många som saknar kunskaper i frågan som gör sig hörda
Inlägg #2: Postat: 2010-08-17 09:47:00
Bobby
Kanske för att ungdomsarbetslösheten inte är ett så stort problem som en del vill göra gällande? De flesta unga är inskrivna på arbetsförmedlingen medan de pluggar, reser, funderar på vad de vill göra med sina liv osv. Inte för att de är i desperat behov av jobb.
Inlägg #3: Postat: 2010-08-17 10:07:00
erobwen
Jag har massa lösningar på min blogg: Länk: robertwensman.wordpress.com Vad som behöver göras är att reformera vårt penningsystem som idag skuldsätter samhället över öronen. Vem har gett bankerna denna makt att krossa samhället? Sedan behöver vi fördela nationens naturliga rikedomar genom en medborgarlön för att skapa en vital och hälsosam ekonomi. Världen går emot mycket mörka tider som följd av bankernas ekonomiska kaos. Revolution och inbördeskrig i USA är inte längre helt omöjligt att tänka sig som en följd av det hat mot bankerna som pyr ute i samhället. Men det enda våra patetiska politiker kan prata om är ROT och RUT eller buttlers i tunnelbanan.
Inlägg #4: Postat: 2010-08-17 10:24:00
Jocke S-43
Visst är det något som inte stämmer i hela penningsystemet. Även om det delvis fungerat hittills. Men jag tror att det är andra faktorer som är avgörande, miljö och resursproblamiken, för mycket folk, överproduktion av delvis fel varor och överkonsumtion, ojämn fördelning. I mycket oavsett vänster eller högerideologi. Men framför allt förgiftningen och sopproblemet. Och resurserna, när oljans saga blir all..
Är det verkligen en mänsklig rättighet att föda barn i framtiden, ja nu snart, mer än ett?
Inlägg #5: Postat: 2010-08-17 14:45:00
erobwen
Jocke S-43: Ja du pekar ut många fler problemområden som är viktiga. När vi står inför så stora utmaningar är det sorgligt att se att politikerna bara törs skruva lite på marginalerna, lappa och laga trasiga system och hoppas på att det ska hjälpa. Var är visionärerna? Var är de som har en långsiktig plan för framtiden?
Laddar...