Sexobjekt - replik till Lena Vikberg

Inlägg #1: Postat: 2001-11-07 12:26:00
Daniel
Du verkar inte fatta att även om man finner någon sexuellt attraktiv kan man respektera deras intellekt. Att tycka att någon är attraktiv innebär inte heller att man anser sig ha rätt att antasta dem, om man har något slags hyfs.
Inlägg #2: Postat: 2001-11-07 18:03:00
Lena
Daniel: Jag är fortfarande förundrad över att det väckt så starka reaktioner när jag inte vill bli betraktad ENBART som ett objekt. Det förstår du väl att jag finner vissa män sexuellt attraktiva, det är inte det, det handlar om. Sen att Fredrik tycker sig skönja en tragisk önskan att avlägsna mig från sexualiteten genom mitt inlägg är fan i mig det larvigaste jag hört.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-20 13:59:00
toh
Jag tror ni båda drabbats av måste-vinna-diskussionen-syndromet. Hela saken verkar vara att Fredrik tycker att alla som är sexuellt attraktiva är sexobjekt medan Lena tycker att sexobjekt är folk främst kvinnor då som enbart blir uppskattade för sitt utseende/sex appeal och blir behandlade som leksaker.
Okej, jag vet att det är oförskämt att berätta för folk vad de tycker, men från det jag läst av er får jag den uppfattningen. Om ni inte missuppfattar varann med flit ber jag om ursäkt.
Laddar...