Hur oligarkerna blåser massorna – Del 1

Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #41: Postat: 2010-08-18 19:36:00
cmologgad
Iaf poängen är att de "blåsta massorna" har något som konspirationsekvillibristerna saknar, dvs en smula "bondförnuft". Därför begriper de flesta av dem i alla fall de som har lyxen att läsa bloggar och nättidningar etc, att de har fått det fantastiskt mycket bättre under det här 300 åren av "svindleri". Så de har nog en viss välgrundad motvillighet att lämna över styret till diverse amatörekonomer, ufo-spanare, köksbordsfysiker och LaRouche-dyrkare. För den skull begriper de säkert att nuvarande system är långt ifrån optimalt.
Inlägg #42: Postat: 2010-08-18 19:51:00
Fanders Satansson
Det lär ha funnits någon situation dä en elev ska ha haft burka.
Oavsett om det är sällan eller ifta, man kan inte acceptera att någon lärare eller någon elev inte visar ansiktet. Inte heller i vissa andra offentliga sammanhang kan man accepetera burqa. Det måste regleras.

När Mona Salin besökte Iran fick hon ta på sig slöja.
Inlägg #43: Postat: 2010-08-18 20:31:00
Dag Nilsson
#42 Jag förstår inte ditt inlägg. Kanske har det hamnat fel. Men här på Sourze är det många som har burqa. I synnerhet de som omhuldar friliberala idéer är mycket förtjusta i burkans skyddande egenskaper. De utomordentligt få som bär burqa av religiösa skäl är inte alls så skrämmande för mig som alla aggressiva och helyllesvenska räddharar, vilka gömmer sig bakom pseudonymer medan de skjuter sina giftpilar.
Inlägg #44: Postat: 2010-08-18 21:41:00
Lasse Wilhelmson
Dag 43

Ja just det. Jag har slutat att diskutera med anonyma. Om alla gör det så kan ju de anonyma roa sig med att kasta skit på varandra och så kan vi som vågar stå för våra åsikter diskutera. Det blir ju lite mera seriöst på det sättet.

mvh

lasse w
Inlägg #45: Postat: 2010-08-19 05:26:00
cmologgad
#43 Dag, du inser kanske inte att "Michael Delavante" är just en pseudonym? Jag tror jag ska börja kalla mig "Lasse Nilsson" till herrarnas ära så att ni känner er lite bättre till mods Fniss, fniss...
Inlägg #46: Postat: 2010-08-19 09:41:00
Janne B
Delavante finns ej på Eniro privatpersoner. Däremot finns en massa uppgifter på honom i SÖKET ovan till vänster här. Sanna eller inte!
Inlägg #47: Postat: 2010-08-19 09:53:00
Hjorleif Ingolfursson
Att be Dag Nilsson backa upp sina påståenden är tydligen att "skjuta giftpilar."
Inlägg #48: Postat: 2010-08-19 10:59:00
Dag Nilsson
En alldeles enastående logisk saltomortal utföres här av Hjorleif Ingolfursson Riddare af Burqha. Vem sa att det inte går att lyfta sig själv i håret? Visst är det vanmaktens dolda ansikte vi nästan få syn på här. Tomhetens förtvivlan. Så innerligt väl jag förstår behovet att dölja detta. Rådet att inte döma blir aldrig så aktuellt som nu.
Inlägg #49: Postat: 2010-08-19 15:33:00
cmologgad
#47 Ja att hantera ifrågasättande av deras vildsinta teorier är inte konspirationsfantomernas starka sida. Sederholm och Nilsson brukar te.x. hemfalla till diverse fantasifulla karaktäriseringar av sina motståndares själsliv som i #48 när de ertapaps med sina "intellektuella byxor" neddragna till fotknölarna. pseudonymen "Michael Delavante" begriper tydligen att han inte kan försvara sina stolligheter i en öppen dialog och håller sig därför vist nog borta från forumet. Om han nu inte står bakom siganturen "open_mind", "mad_prophet" eller någon annan av de anonyma debattörer som Sederholm & Nilsson inte har några som helst problem med.
Inlägg #50: Postat: 2010-08-19 17:25:00
Hjorleif Ingolfursson
Nr. 48. Snick snack. Andra har bemödat sig med att lägga fram flera konkreta argument och du kommer dragandes med snyfthistorier om "giftpilar." Är du rädd för att din okunnighet ska avslöjas om du sticker ut hakan och faktiskt försvarar dig mot andras argument med egna argument, eller vad är problemet?
Inlägg #51: Postat: 2010-08-19 17:51:00
Babol54
#50 ???? Hur läser du kommentarerna? Det saknas inte argument från Dag.
Inlägg #52: Postat: 2010-08-19 18:24:00
Dag Nilsson
#47,48 Nu morrar burqalejonen igen. Individens försvarare utan modet att själv vara individ. Ja, Lasse #44 - man skulle kanske låta dem som uppenbarligen inte litar på bärigheten i sina egna yttranden stå okommenterade. Från barndomen minns jag dessa karaktärer från när de kikade fram bakom sina mammor och lipade. Att lipa tillbaka innebar att få mamman på sig. Numer mammar de varandra. Jag antar att deras frihetslängtan är längtan efter mod att verkligen göra sig fria. Att inte våga hävda sin identitet måste dagligen fräta på självkänslan. Jag inser att jag och andra som inte är rädda att visa vilka vi är upplevs oerhört provocerande på dem som inte törs visa sig. --- Från och med nu gör jag som Wilhelmson. De som saknar mod att visa sitt äkta namn och ansikte får ha sina inlägg ifred för mig.
Inlägg #53: Postat: 2010-08-19 18:36:00
Leif-Arne
# 52 Frågan är om det skall tas som ett hot eller ett löfte?
Inlägg #54: Postat: 2010-08-19 18:58:00
cmologgad
#53 Det ska nog tas som tomt svammel, precis som ca 99 av vad som kommer från det hållet. Nilsson och Sederholm är liksom deras antisemitiska anförvanter alldeles för imponerade av sin egen skarpsinnighet för att avstå från att kommentera när andan faller på.
Inlägg #55: Postat: 2010-08-19 22:22:00
Blackie
Hahah.. nämen se där ja!. Nu lyckades cmologgad tillomed få in det berömda antisemit kortet i sin kortlek med utomjordingar och diverse andra fantasier/kategoriseringar. Det roligaste med folk som pekar med ett förlöjligande finger mot andra, är att dom nästan alltid glömt bort att man samtidigt har tre fingrar som pekar tillbaka rakt emot en själv!. Jag har med andra ord inte direkt sett någon annan än cmologgad själv som nämner någonting liknande än just han själv!. Lite typiskt faktiskt :
Inlägg #56: Postat: 2010-08-20 00:45:00
cmologgad
#55 Saker ska kallas vid sitt rätta namn även om det inte alltid uppskattas på alla håll.
Inlägg #57: Postat: 2010-08-20 09:09:00
Blackie
Säger han som skriver anonymt *fniss*
Inlägg #58: Postat: 2010-09-24 14:46:00
Bur-q-ua43
Du Michael Delavante: den här artikeln liksom de senare fyra är ju bara plagiat låt var aöversatt till svenska av de också fem st tecknade videofilmerna på just Youtube: "Corrupt Banking System 01/05": Länk: youtube.com . Jag tycker att det är, milt uttryckt, fräckt att stjäla andras material, utan att ange källa. Jag tror även att du har lyssnat alltför mycket till tvivelaktiga personer som David Icke som t.ex. tror på "V-ödlor" mitt ibland oss...åtminstone de styrande, som fick en droginducerad "uppenbarelse" i Sydamerika, som gör sig själv och sin familj till åtlöje men som...tjänar PENGAR på sin pseudolitteratur, etc.
Inlägg #59: Postat: 2010-09-24 14:51:00
Bur-q-ua43
Artikeln borde kanske döpas om till: "Hur de ekonomiskt okunniga blåser sig själva Del 1 av oändligt antal delar". Bara en tanke.
__________________________________________________________________________ Bur-q-ua43, av Juda stam 37-48 __________________________________________________________________________ observatör för __________________________________________________________________________ Sällskapet Bur-q-ua - för allas lika värde, emot rättsröta ____________________________________________________________________________ BB - bröd och bur-q-ua åt folket NYTT! nu även åt Victoria och Daniel ____________________________________________________________________________ Länk: societyofbur-q-ua.tk
Inlägg #60: Postat: 2010-09-25 05:45:00
Bur-q-ua43
En anspråkslös fråga: varför skulle en av de åtta så mäktiga banker, de som även tycktes vara så hemliga att nämna, enl. artikelns YouTube-klipp, gå i konkurs? Det antyds ju att de har obegränsade resurser. Hur logiskt verkar det på en skala?
__________________________________________________________________________ Bur-q-ua43, av Juda stam 37-48 __________________________________________________________________________ observatör för __________________________________________________________________________ Sällskapet Bur-q-ua - för allas lika värde, emot rättsröta ______________________________________________________________________________ BB - bröd och bur-q-ua åt folket NYTT! nu även åt Victoria och Daniel ____________________________________________________________________________ Länk: societyofbur-q-ua.tk
Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Laddar...