Viasats och mitt förhållande börjar inte bra

Inlägg #1: Postat: 2010-08-13 08:52:00
Karin på Viasat
Hej Sten,

Jag heter Karin och jobbar på Viasat. Det är riktigt trist att höra att du är missnöjd med oss. Vi brukar kunna se till att du får utrustningen installerad inom 10 dagar från det att du lagt din order, men just nu har vårt lager och våra installatörer haft ovanligt högt tempo vilket gör att vi, i vissa delar av landet, inte alltid kunnat hålla denna ledtid.

Skicka gärna ett mail till mig på karin.zingmarkviasat.se så ska vi se om vi kan hitta en lösning på problemet.
Inlägg #2: Postat: 2010-08-13 10:05:00
steno
Det var snabbt reagerat, Karin, jag är inte ensam om att vara morgontidig, tydligen. Visst ska jag mejla. Men Viasaty satsar hårt på reklam. Inte bara den roliga reklamen med engelsmän som säger att Sweden har den bästa teckningen i världen av den engelska ligan. Under matchen Svedrige- Skottland pråmade programledaren Ola Wenström direkt i sändningen, bland annat vid intervjun med Zlatan, för att Viasat med början nu på lördag har övertagit sändningarna.

Om jag som beställde under lågsäsong då ni bara visar repriser från förra året, får vänta tre veckor, hur länge får de som tänder på reklamen i Stockholm och andra fotbollsmetropoler och nu beställer, vänta?
Inlägg #3: Postat: 2010-08-13 15:36:00
steno
Karin har meddelat mig att Viasat utlovar leverans inom tio dagar efter beställning.Mitt problem ska de försöka lösa ikväll så jag blir inkopplad tills i mprgon. det är jag mycket tacksam för.
Att de missat att leverera till mig är i så fall ett engångsmisstagöde och sådant kan ju alltid hända, så det tror jag på.Kanske behövs en alarmklocka i kundtjänsten när den väntetiden har gått till ända?

Men Sourze måste ha ett visst genomslag. Utan den här artikeln hade jag fått glo på en svart ruta.
Inlägg #4: Postat: 2010-08-14 10:08:00
steno
Jodå, en hjälpsam reparatör, tack Khan, kom på sin övertid och fixade HD-boxen så jag kan se programmen över helgen. Återkommerpå måndag och fixar den andra. Slutet gott allting gott för min del. Det är väl som Karin skrev att på olika håll i landet har de inte kunnat hålla den "ledtid" de lovar i reklamen. Så jag önskar alla andra kunder lycka till. Viasats utbud kring den engelska fotbollen ser imponerande ut. Och deras reklam från mörka lokaler i England där nåra hårda fottbollsnördar kastar sig på flyget till Sverige för att kunna se engelsk fotboll är ett reklaminslag som till och med jag kan uppskatta.
Så här ger jag Viasat reklam också, det bjuder jag på.
Inlägg #5: Postat: 2010-08-15 17:00:00
steno
Just nu lever jag i det bästa av idrottsvärldar. Jag har idag både canal plus och viasat. Jag ska föreså atg reparatören kommer först den 30september när avtalet med canal plus går ut. Få se vad Viasat säjer. Vet inte hur komplicerat det är med installation, teknisk idiot som jag är. Nu ser jag Göteborg-Helsingborg och går över till Liverpool och...
Inlägg #6: Postat: 2010-08-17 13:57:00
steno
Det visade sig att Canal Digitals säsongskort på allsvenskan inte fungerade när jag bara har en apparat inkopplad på den firman. Viasat uppger att det skulle kosta 1500 extra för att göra en koppling på taket så nu får det vara tills 30 september då avtalet med Canal Digital går ut. Jag vill inte betala hur mycket som helst för fotbolle
Inlägg #7: Postat: 2010-08-17 16:11:00
steno
Kundtjänsten på Canal Digital fixade det, Tack! De flyttar över säsongskortet från den gamla apparaten till den nya. Så det blir ingen merkostnad till Viasat om 1500. Canal digitals serfvice fungerar trots uppsägning , det är bra.
Laddar...