Varning för teflon

Inlägg #1: Postat: 2010-07-19 10:51:00
Banestyret
Vargen kommer!
Inlägg #2: Postat: 2010-07-19 16:31:00
Lars Nilsson
Borg har i tidigare artiklar bla varnat för vaccin, fluor, GMO, kondensspår från flygplan, scanning på flygplatser och kvinnligt könshormon. Det har kompletterats av artiklar om att USA stod bakom jordbävningen på Haiti och att det låg en konspiration bakom Kenndeybrödernas död. Nu är det teflon som är farligt. Det man kan konstatera är att vett och sans har lika svårt att fastna på Borg som mat i en teflonpanna.
Inlägg #3: Postat: 2010-07-19 17:36:00
Jocke S-43
2 "Onej, det finns ingenting farligt alls"! Eller hur Lars Nilsson? Kondensspår från flygplan är en realitet som kan påverka klimatet, "i motsatt riktning". GMO är ingen total självklarhet mer än kanske i naturförstörande USA. Och akta dig för kvinnligt könshormon! Finns flera fall, ökande genom medicinutsläpp i naturen.
Kanske redan försent...Varifrån har annars fått Lars Nilsson sina rosa stringtrosor?
Bättre vaksamhet och falsklarm, än att konsekvent stoppa huvudet i sanden! Och kanske få en obehaglig överraskning.
Inlägg #4: Postat: 2010-07-19 17:40:00
Jocke S-43
Här är ett antal även medicinska rapporter om kvinnligt könshormon i naturen.
Länk: google.se
Inlägg #5: Postat: 2010-07-19 20:57:00
Jocke S-43
Fast en länk till den här professorn i matsäkerhet skulle nog ha känts relevant...
Inlägg #6: Postat: 2010-07-19 22:42:00
Lars Nilsson
Att Jockes livsluft är konspirationsteorier förvånar väl knappast någon som läst hans inlägg. Så varför skulle just teflon inte passa in i bilden USA:s världsomspännande ondska när spritförbud i delar av Texas dramatiskt ökar miljöproblemen i världen?
Inlägg #7: Postat: 2010-07-19 22:45:00
Jocke S-43
"Det finns åttiotusen 80.000! platser i Sverige som är giftiga efter gamla industrier o dylikt. Många ligger nära vatten." Rapport Nu väntar vi bara på en annan rapport: "Vad har detta med teflon att göra?" Eller med vargar? Det får man väl fundera ut själv, efter förmåga!
Länk: playrapport.se
Inlägg #8: Postat: 2010-07-19 22:54:00
Jocke S-43
6 Jag har inte beskyllt USA som land för teflon. Jag har tvärtom bett om en länk i fallet. Bara konstaterat att kvinnorörelsen i USA fick till ett spritförbud. Samt startade den extrema nyfeminismen. Men det blev väl för känsligt för Lars N att svälja utan att beskylla mig!
Inlägg #9: Postat: 2010-07-19 23:05:00
Lars Nilsson
Apropå sprit och feminism rekommenderar jag jag Jocke och andra följande stilstudie i ryskt samhällsliv. Man måste se hela videon!
Länk: youtube.com
Inlägg #10: Postat: 2010-07-20 08:50:00
Inger Olsson
#9 Gjord 2005. Synd man inte fattade ryska texten, men sångaren "grät" när han sjöng. Konstruerat. Tyckte några av tjejernas rörelser var "icensatta". OM det var första fyllan typ, varför spydde ingen av dem? S t i lstudie? Nå, en video för ryska Staten? förebyggande alkoholpolitik?
Inlägg #11: Postat: 2010-07-20 09:02:00
Inger Olsson
Hur länge har vi nu använt teflonpannan? 50 år? Och ingen har dött ännu. Märkligt. /// Det är inte klokt vad svenskar är rädda. Skräckslagna för att leva. Och att dö. M a o ett ständigt d e p r i m e r a t folk. Var någonstans i världen ÄR barn och ungdomar så skyddade, men paradoxalt ack så ängsliga. Även våra husdjur utsätts för masshysteri. Finns uppenbart en hel industri för neurotiker.
Men så blir det när innovatörerna blir allt färre, men "coacher" allt fler?
Inlägg #12: Postat: 2010-07-20 09:21:00
Jocke S-43
Tja, vad vet vi om folk har dött? Vissa verkar livrädda för larm också... Miljöproblem och förgiftning är en realitet. Men jag har teflonpannor, fortsätter använda dem, om inget mer händer. Läs annars gärna min länk om 80.000 förgiftade områden i Sverige bara. Rostande tunnor med kvicksilveravfall i Sundsvallsbukten var det idag, sedan fem år! Kostar hunddratals miljoner att sanera, vem skall betala? Slappheten i hanteringen av miljöproblem är det stora dilemmat. Blir det för många falsklarm är det inte bra, men inte så allvarligt OCH INTE SÅ MÅNGA, som motsatsen: Ignorans och likgiltighet inför konstaterade problem. I Sverige!
Det är min ödmjuka åsikt.
Inlägg #13: Postat: 2010-07-20 09:23:00
Janne B
I USA hade man för en del år sedan en prsident som hette Ronald R. Hur mkt skit man än kastade på honom så såg han lika glad o nöjd ut för han var gjord av teflon sas det.Allt elände bara rann av honom. Många fågelartter använder timmar varje dag för att smörja in fjäderdräkten. Kan det vara teflon de använder? God Morgon!
Inlägg #14: Postat: 2010-07-20 09:29:00
Jocke S-43
Många fågelarter... Och nu får en del hjälp att smörja in sig mexikanska bukten...? USA, "förbudsivrare"? har satt stopp för djuphavsborrning. Tills vidare iaf.
Inlägg #15: Postat: 2010-07-24 13:43:00
Kent Klux Kisse
Jag fick teflon i dag. Det var från katteverket.
Inlägg #16: Postat: 2010-08-11 18:50:00
LJohn
De e liksom jettefarligt asså..
Det larmet hörde jag för första gången för 50 år sedan...
Snacka om "nyhet"
Laddar...