Öresundstågen, en katastrof

Den här tråden diskuterar artikeln Öresundstågen, en katastrof.
Inlägg #1: Postat: 2010-07-17 22:42:00
ingloz
Birgitta, din irritation är fullt begriplig - och att tid är dyrbar och anses värd att kämpa för bevisar väl projektet med tunneln genom Hallandsåsen - Trots alla oväntade motgångar kämpar man oförtrutet vidare, och har så gjort i TJUGOSJU 27 år för att vinna 10 minuter i restid.
Inlägg #2: Postat: 2010-07-18 09:16:00
Janne B
Hela tunnelbygget var o är helt onödigt. För 27 år sedan fanns det en järnväg som gick på östra sidan av åsen -men den har rivits upp. Därtill den nuvarande på västra sidan om åsen. OM man behållit båda banorna hade man lätt kunnat ordna anabb enkelriktad trafik på båda banorna - efter en viss upprustning. //För tio år sedan ringde jag till två kommuner där nere och frågade upp. JODÅ dcet stämde.
Inlägg #3: Postat: 2010-07-18 10:41:00
ingloz
-Janne, håll med om att det är idioter som styr o ställer över huvudet på oss...
Inlägg #4: Postat: 2010-07-18 11:28:00
Janne B
LÅT mig säga att kvalitén på besluten är mkt ojämn. Kommunikationsminister Inez Usman byggde en gång en väldig fyrfilig väg till en bro vid Uddevalla - en bro som inte existerade. SÅ de fick bygga en "Usman-kurva" som ledde in till staden som vanligt. Det tog bortåt tio år innan bron över havvsviken var på plats. // Det lär finnas en väldig motorväg på gränsen mellan Belgien och Nederländerna. men bara på ena sidan - sedan är det stopp. // OBS lite gammal uppgift//
Inlägg #5: Postat: 2010-07-18 12:27:00
Unto S
Halv sju imorse körde jag yngste sonen till Svågertorp. Han skulle ta tåget till Kastrup och flyga till Stockholm. Kollade Skånetrafikens hemsida strax innan – 06.51 var tåget som gick i tid, stod det, men när vi kom till stationen var tåget inställt. Han hann ändå men glömde i stressen sitt skateboard ett viktigt transportmedel för honom i stan i bilen.
Inlägg #6: Postat: 2010-07-18 13:39:00
ingloz
#5 / Unto, jag känner stor ilska å din sons vägnar! Förstår ju hur bedrövad han måste vara över att sakna sitt skateboard ... Själv bävar jag för den dag min make inte kan köra bilen längre och vi måste anlita Skånetrafiken. Färdtjänsten ska nu dessutom anförtros till Skånetrafiken. Tänk vad praktiskt med gamla o sjuka resenärer som inte orkar klaga på dålig service.
Laddar...