Inlägg #21: Postat: 2010-07-27 21:25:00
|
Gunnarsson |
Att du törs stå för det du skriver, ombudet, tyder på ett mod av sällan skådat slag. Dock är jag inte stum av beundran som du hör.
|
|
Inlägg #22: Postat: 2010-07-27 22:24:00
|
Nettan999 |
#15. Ombudet! Tack så jättemycket för Ditt uttalande om mig. Jag är alldeles övertygad om att Gunnarson #12 mycket väl är medveten om att jag har ADHD och därför skrev på detta nedlåtande sätt. Jag undrar hur människor som han är funtade om han tar blindkäpparna från synskadade personer, rullstolarna från rörelsehindrade personer etc. Det han absolut inte tycks ha en aning om är att personer med Aspergers tillhör kategorin med Högfungerande Autism vilket konkret innebär att dessa personer har ett IQ som ligger långt över genomsnittet. Frågan är om han vet skillnaden på att vara Autistisk och ha Autism.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2010-07-27 22:28:00
|
Gunnarsson |
Nettan999, själv nöjer jag mig med att vara akustisk. Gud spelar på mig hela tiden. Om du inte gillar det jag skriver så skyll på Honom och inte på Gunnarsson.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2010-07-27 22:38:00
|
Jocke S-43 |
22 Det är väl väldigt olika vad de med Aspergers har för "IQ". Och än mer olika vad de kan ha för ev. nytta av den...
|
|
Inlägg #25: Postat: 2010-07-27 22:57:00
|
Gunnarsson |
Att ha asperger är ett handikapp - detta med ironi gör dem ofta lika frustrerade som Nettan999 för att nu bara ta ett exempel på aspergerproblematik - men de är ofta bra på att korrekturläsa, och det är uppenbart att kvällspressen ej tagit deras specialbegåvning i anspråk. När de uttrycker sig så går åtminstone mina tankar till den röda planeten. Det är mitt favorithandikapp. När jag är trött på den genetiska fullträff som är jag önskar jag att jag hade haft en släng av asperger.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2010-07-27 23:16:00
|
Nettan999 |
#24. Jocke: Visst ärdet olika grader av Aspbergers men samtliga ingår i Autismspektrat "HÖGFUNGERANDE AUTISM" såäven en Aspbergare som inte har så högt IQ har oftast högre än genomsnittsmänniskan.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2010-07-28 00:23:00
|
Gunnarsson |
Sedan finns det ju personer som lider av apberger också. De som apar sig i tid och otid. Herr Nilsson som alltsomoftast besvärar oss här på Sourze är kanske det bästa exemplet jag kan ge på en apbergare. Apberget på Skansen är ju annars Lasses naturliga hemvist.
|
|
Inlägg #28: Postat: 2010-07-28 00:51:00
|
ombudet |
#26, Nettan. Du gör självklart som du vill men jag har bestämt mig för att det är alltför långt under min värdighet att i fortsättningen kommentera, eller ens bry mig, när de anonyma fegisarna ägnar sig åt vad det nu är dom gör. Låt gossarna leka sin egen lek och låt folk läsa det dom skriver. Jag tror den absoluta majoriteten, med några få undantag, ser vilka indolenta typer detta är och drar sina slutsatser utifrån det. I vilket fall så är det inget jag kan påverka och kan jag inte det, så finns heller ingen anledning att ödsla tid på det.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2010-07-28 04:04:00
|
Gunnarsson |
Själv är du i alla fall inte det minst oföretagsam, ombudet - inte när det gäller att propagera för knark.
|
|