Acceptera att ni är sexobjekt

Inlägg #1: Postat: 2001-11-02 23:43:00
MaryJane
Jäpp!!
Inlägg #2: Postat: 2001-11-04 21:23:00
Fredrik Silfverstolpe
Jag håller delvis med dig, Anna. Samtidigt tror jag att man för att kunna lösa det senare problemet "helt andra idiotiska sammanhang" måste acceptera att det förhåller sig så i det första "i mötet med en man". Tyvärr är det många som inte verkar göra det. Det senare faktumet - som dessutom bör vara ett önskvärt faktum - gör nämligen att man behöver söka bortom de enkla lösningar man annars lätt kan ta till.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-04 21:25:00
Fredrik Silfverstolpe
Ursäkta, i de sista raderna i förra svaret menar jag "det förra faktumet" - alltså att det bör vara önskvärt att en kvinna resp man kan vara ett sexobjekt i möte med en person av det kön man kan attraheras av.
Inlägg #4: Postat: 2001-11-04 22:47:00
Anna
Iofs ser inte jag en person som ett sexobjekt även om det finns en sexuell attraktion. Tor jag kallar det kärlek. But hey - thats just me.
Inlägg #5: Postat: 2001-11-05 18:40:00
dan
Kärlek? Du blir grundligt förälskad rätt ofta, då? Som obotlig romantiker, trodde jag ju länge att det krävdes år av tillit och förälskelse innan kärlek uppstod, men det kan ju variera.
Inlägg #6: Postat: 2001-11-07 16:34:00
Jörgen G
Teflonpriset för årets undanglidning undanflykt går till Anna!
Inlägg #7: Postat: 2001-11-08 12:00:00
Anna
Kalla det förälskelse då. Jag har faktiskt aldrig haft sex med nån enbart av fysisk attraktion. Eller vad var frågan Jögge?
Inlägg #8: Postat: 2001-11-09 12:21:00
Mia
Fredrik, jag kan inte minnas någon debatt där tjejer varit upprörda över att män de talar med attraheras av dem. Märk väl att när attraktionen yttrar sig på ett olämpligt sätt är det en annan disskusion. Det är alltså inget problem som behöver lösas innan vi kan ta tag i de riktiga problemen.
Inlägg #9: Postat: 2001-12-12 03:59:00
Stefan
Anna: Det är väl ingen som pratat om att ha sex? Att bara attraheras sexuellt kan man mycket väl göra. "Jag har faktiskt aldrig haft sex med nån enbart av fysisk attraktion", innebär inte detta att du ibland ändå känt enbart fysisk attraktion objektifiering? forts.
Inlägg #10: Postat: 2001-12-12 03:59:00
Stefan
Detta sker tack och lov inte ALLTID för de flesta människor, jag kan ibland se enskilda kvinnor jag aldrig pratat med som rena sexobjekt dvs som jag attraheras sexuellt av utan att jag vet något mer om dem, sedan om jag pratar med eller ser någon talang hos någon av dem så är de inte rena objekt längre.
Laddar...