Alliansen anhängare av klassisk filosofi

Inlägg #1: Postat: 2010-07-01 13:50:00
Forsete
Kul artikel!

Men artikelförfattaren glömmer det facto att underhåll och service är det som får HDn Sverige att rulla. Att strunta i service och inte byta olja bara för att man vill finåka slutar i regel med ett haveri. I källaren hålls det ju även på med planering för resan och hur man skall tackla eventuella färdvägar och farthinder. Att finåka är ju lätt när man inte har ansvar för hojen. Då kan man lova vad som helst och sen säga att man bara hade som målsättning att komma till en viss plats men hojen höll inte. Finåk gärna men planera för resan. Det finns ju medtrafikanter.
Inlägg #2: Postat: 2010-07-01 13:57:00
JLR
Så här kan man fylla i sidor och skriva vad som helst. Det handlar om att hitta två nötta begrepp som "klassisk" och "romantisk" och sedan göra en karikatyr av dem och använda detta för att låtsas beskriva dte man redan bestämt själv. Jag undrar om denna beskrivning är klassisk eller romantiskt. Jag tror bara att den är "vilseledisk". ett sätt att fylla i sidor och bli nöjd i tron att man har beskrivit något. Det enda jag får av sådana artiklar är en bild av deras författare.
Inlägg #3: Postat: 2010-07-01 16:02:00
Thomas L. Aabo
Vaddå "de borgeliga kontrollerar medierna" ca 90 av journalistkåren röster på s,v, och mp!
och det märks oavsett om tidningen är "borgelig" gäller bara ledarsidan!
Inlägg #4: Postat: 2010-07-01 17:14:00
Leif-Arne
"ca 90 av journalistkåren röster på s,v, och mp!" Hur vet man det, egentligen? Finns någon studie, där man gått strikt vetenskapligt tillväga som visar just detta, eller är siffran mer ett allmänt antagande som att: -”Jo men så är det nog, det förstår ju vem som helst att det är!”
Inlägg #5: Postat: 2010-07-01 17:22:00
Per W
#3 Tacksam för exempel och belägg på ditt påstående från t ex SvD, Thomas.
Inlägg #6: Postat: 2010-07-01 17:28:00
Janne B
Tidningen Dagen berättar i dag att kvinnliga präster röstar på Miljöpartiet och manliga på Kristdemokraterna. SAP får ca 10 präströster. Men CP får ännu färre...
Inlägg #7: Postat: 2010-07-01 18:49:00
Jocke-sourzial
Att svenska media och press är insyltade av feminism är dock ett faktum. Hur mycket som är rena bär respektive socker i all sylten är dock omöjligt att sia om. Ingen korrekt innehållsföteckning förekommer i någon syltburk, och att stoppa fingrarna i burken ger osäkert resultat. Men sockret överväger troligen. I sylt från "Lingonröda tuvor" lär det kunna finnas rester t.o.m. av blåbär!
Inlägg #8: Postat: 2010-07-01 19:24:00
Jocke S-43
Test, gomiddag!
Inlägg #9: Postat: 2010-07-01 19:37:00
Leif-Arne
#6 Jag tittade lite på den undersökningen, den verkar seriöst utförd i samverkan med Linneuniversitetet. Det som ändå sänker hur tillförlitlig den är, är att av 500 respondenter svarade 280, ger 56 svarsfrekvens, vilket är för dåligt för att ge undersökningen mer än en mycket luddig bild av den verklighet som den vill beskriva. PS, kul att ånyo få se dig i skrift Janne.
Inlägg #10: Postat: 2010-07-01 20:35:00
Janne B
DAGEN medger i dag att detta inte var en bra undersökning - men undersökningen pekar åt samma håll som huvudtrenden. MEN präster är en mkt speciell grupp. Frikyrkopastorer röstade till 75 på Folkpartiet på 1950-60 talen. Sedan slog KDS till... // Jag hälsar tillbaka.
Inlägg #11: Postat: 2010-07-02 13:52:00
Thomas L. Aabo
Laddar...