Nu är Daniel Westling försvunnen.

Inlägg #1: Postat: 2010-06-19 17:53:00
Jan Brunnegård
Ja det är han för gott. En tid så har vi stället haft HERR DANIEL. Men i dag blev han Prins Daniel samt en massa annat, blått band med mera. Nu är han hertig över halva Västedrgötland. Får jag föreslå det gammla Älvsborgs län med mycket skogar och sjöar. Som påminner mycket om hans hemtrakter. Viktoria kan få behålla de storslagna vyerna i Skaraborg med alla sina platåberg med mera. Titta in till mig i Herrljunga om ni åker förbi!
Inlägg #2: Postat: 2010-06-19 23:27:00
ingloz
Ja, Daniel har förvandlats till prins! Visst var det ett pampigt bröllop, men jag måste erkänna att jag blev lite kluven över så mycken påkostad grannlåt - Och det här med utmärkelser och titlar utan att ha presterat något speciellt tycker jag också är ganska märkligt. Att ha upptäckt ett botemedel mot en svår sjukdom eller räddat ett människoliv anser jag däremot är hedervärt och rimligt att få medalj för... Det hedervärda med kungahuset är, som jag tidigare nämnt, att dom sköter sina jobb och inte har varit inblandade i några skandaler - men det är väl vad man förväntar sej av de flesta medborgare.
Inlägg #3: Postat: 2010-06-20 00:14:00
Elvy
Om ett par år så har väl Prins Daniel fläskat till sej lika mycket som Prins Henrik och Kung Olav har gjort. Dom två sistnämda såg idag ut som två mycket vida vandrande julgranar.
Inlägg #4: Postat: 2010-06-20 09:41:00
Jan Olsson
Tycker jag mig se,och i andanom höra en aning avundsjuka? - eller är det bara svårigheten att hålla fingrarna i styr? -
Inlägg #5: Postat: 2010-06-20 14:56:00
ingloz
Att omvärlden haft ett stort intresse för bröllopet tycker jag har varit intressant med tanke på vår turistnäring som behöver ett lyft - Men så fick jag syn på en artikel i dagstidningen som berättar att ett bråk om tv-rättigheterna mellan SVT och tre av de stora internationella nyhetsbyråerna, Reuters, AFP och AP ledde till att de senare fryste all bröllopsbevakning. VA!?! - När vi nu verkligen hade chansen att visa "framfötterna" för världen.
Inlägg #6: Postat: 2010-06-20 15:15:00
ingloz
#3/ Elvy, jag tror att både Victoria och Daniel har bra koll på hur man håller formen. Med tanke på Daniels tidigare yrkesutövning kommer de säkert att fortsätta med sina gympapass.
Inlägg #7: Postat: 2010-06-20 16:04:00
GunnarL
Vart tar alla vackra flickor vägen och var kommer alla gamla sura käringar ifrån? Är man i 75-80 år gammal så tycker jag nog att man skall kunna få ha lite rondör runt midjan utan att bekymra sig alltför mycket. Beträffande kostnaden för bröllopet liksom för övrigt kostnaden för hela kungahuset så är det i det stora hela att jämföra med en piss i Östersjön, dvs. ganska obetydliga pengar. Vår turistnäring gynnas naturligtvis av en sådan här händelse, men faktum är att turistnäringen redan går för högtryck och växer år från år. Och Sverige visade verkligen framfötterna - både vid fredagens konsert och under hela lördagen.
Inlägg #8: Postat: 2010-06-20 16:31:00
Jan Olsson
Håller med Dig "GunnqarL" - undrar vilket midjemått "Elvy" har? - Själv ser jag ut ungefär som GUSTAV V - i kroppen alltså - skulle gärna ha haft en något IMPOSANTARE kroppshydda - är 77 - men vad göra? - LEVE Monarkin - Den Leve - Hurra-hurra-hurra-hurra!!!! - P.S.Runda flickor är inte fy skam!D.S.
Inlägg #9: Postat: 2010-06-20 16:42:00
ingloz
Det är väldigt många som både pissar o skiter i Östersjön, har jag hört - men det var i alla fall synd att bråket mellan SVT och tre av de stora internationella nyhetsbyråerna, Reuters, AFP och AP ledde till att de senare fryste all bröllopsbevakning - När vi nu verkligen hade chansen att visa "framfötterna" för omvärlden.
Inlägg #10: Postat: 2010-06-20 18:37:00
ingloz
#7/ Turistnäringen har stora problem!! - Det blev tydligt genom deras projekt förra sommaren då dom lät en twittrare presentera olika turistmål på sin väg genom Sverige. Man skämdes å Turistföreningens vägnar! Att göra så dålig reklam för vårt fantastiska land med allt vad det har att bjuda på, det var pinsamt! Den missen kunde kanske bilder från bröllopsyran suddat ut.
Inlägg #11: Postat: 2010-06-20 18:38:00
ingloz
#8/ Fula, runda gubbar blir INTE vackrare av att man hänger grannlåt på dem - dom är ju mycket goare utan sådana bekymmer. Min gubbe fyllde 77 i maj månad och är jättefin utan vare sej krimskrams eller gubbamage.
Inlägg #12: Postat: 2010-06-20 19:37:00
GunnarL
10/ Turistnäringen har definitivt inte några stora problem utan tillhör de näringsgrenar som växer allra mest i Sverige! Man sysselsätter ca 170.000 årsarbetare, omsätter ca 250 miljarder varav 100 miljarder från utländska besökare och siffrorna stiger för varje år. Mycket naturligtvis beroende på den svaga kronan, men även på att vi kan erbjuda så exklusiva företeelser som exempelvis skåningar och samer.
Inlägg #13: Postat: 2010-06-20 21:56:00
ingloz
#12/ GunnarL, det känns trevligt att ta del av dina siffror, jag har sett liknande uppgifter någonstans - Det var just skåningar och samer man närmast hånade i den här storslagna satsningen. Samemuseumet hade varit intressant att se om det blivit presentrat på ett vettigt sätt. Det här projektet följde jag DAGLIGEN UNDER TVÅ MÅNADER och min tro på turistnäringen har fått en kraftig törn Länk: svenskaturistforeningen.se Önskar dina siffror kunde trösta, men nej, det är bara för sorgligt ... Region Skåne gör STORA framsteg, men det är DEFINITIVT INTE tack vare Svenska Turistföreningen.
Laddar...