Inlägg #1: Postat: 2010-06-21 09:16:00
|
steno |
I studion sitter någon stjärnspelare och en expert, du har sett en spännande och välspelad första halvlek. Då säger Peter Jihde: Här sitter det ett gäng sprängfyllda med synpunkter som de vill förmedla till dig. Om en stund, häng kvar. Då drar jag ned ljudet till noll och går och dricker kaffe eller går ut i solen en kvart. Så går mitt VM med TV4.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-06-21 09:52:00
|
steno |
– Jag tycker det är nörderi med uppsnack i en timme, paussnack och eftersnack, säger tv-journalistprofilen Ken Olofsson idag i Aftonbladet. Det är ett jäkla ritande och språket låter som från tränarkurserna. Inget överlåts till tittarna som kan se själva
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-06-21 10:41:00
|
steno |
"Sourze, tidningen som skrivs dygnet runt av sina läsare" står det i reklamen. Synd att bidragen inte publiceras dagligen. Den här skickade jag in i fredags eller var det torsdags? På "bidrag på gång" stod det från början att den skulle publiceras måndag kl 600. Har tidningen börjat förprogrammeras? När jag började på Sourze besökte jag redaktionen på Söder. Femton bitar Dorekaka som jag bjöd på räckte inte till personalen. Sitter redaktionen numera i en datorportfölj?
|
|
Inlägg #4: Postat: 2010-06-21 11:40:00
|
Redaktionen |
Hej Steno! Vi är fortfarande några stycken, men färre än när du böjd på kaka. Tyvärr händer det att en artikel inte kommer ut inom det utlovade dygnet. Det har ju att göra med att vi läser och redigerar allt material som publiceras. Ambitionen är att hålla koll så att artiklar som är färskhetskänsliga prioriteras, men visst kan det hända att det missas. Vad gäller redaktionens arbetstider så är de vardagar ca 9-17, men det händer ofta att vi också arbetar utanför de tiderna. Skickar man in en artikel sent i veckan finns ändå risk att den inte publiceras förrän efter helgen. Dock har vi ett verktyg för att kunna förprogrammera publicering under tider när vi inte jobbar. Det är det verktyget du har upptäckt. Vänliga hälsningar /Redaktione
|
|
Inlägg #5: Postat: 2010-06-21 12:32:00
|
steno |
Tack! Fint att tidningen inte är virtuell
|
|
Inlägg #6: Postat: 2010-06-21 18:24:00
|
steno |
Fast det blir nog mera förprogrammerade artiklar. Har en arbetsgivare hittat en rationalisering så brukar den komma till användning. "Har man bara tatuerat en, så blir det nog flera sen, som Evert Taube sjöng i Tatuerarvalse
|
|
Inlägg #7: Postat: 2010-06-21 18:38:00
|
GunnarL |
Jag håller med Dig helt steno. Också väldigt trött på all reklam i TV 4 - det fotbollsmässiga kommer nästan i skymundan för all reklam. Håller också med om Dina synpunkter på Canal som jag haft i åtminstone tio år. De åker ut från mitt hem också. De enda kanaler som håller genuin standard är faktiskt TV1 och TV2, dvs. SVT. För övrigt är jag också trött på alla som står och ritar upp spelet i efterhand. De s.k. experterna är inte ett skit mer kunniga eller kloka än vad jag själv är.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2010-06-21 18:58:00
|
steno |
Ja, det jag inte ser själv kan Glenn Strömberg bidra med, det räcker. När man säger upp Canal plus är det väl Canal digital man vänder sig till, det är ju de som skickar räkningarna?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2010-06-21 20:48:00
|
Klux |
Själv tycker jag att det är fasligt irriterande med avbrott för fotboll när jag sitter och tittar på reklam.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2010-06-21 21:00:00
|
Lasse i Gatan |
Grattis Unto! att det inte blev tvåsiffrigt mot Portugal, för det är väl Nordkorea du hejar på?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2010-06-22 09:09:00
|
seno |
Ikväll och om ett par dar får Lagerbäck resp Svennis resa hem. Men det blir nog nya jobb ingen av dem har gjort bort sig
|
|
Inlägg #12: Postat: 2010-06-23 08:40:00
|
steno |
Igår kväll när två matcher spelades samtidigt ville jag gärna ha en sammanfattning och kommentarer från den match jag inte följde. Men dett var TV 4 som skötte sändningarna. Annonserna malde på direkt. Eventuella experter hann inte börja förrän skvalet åter började. Det var bara att stänga av. Jag hoppas att många för alltid har lärt sig att välja bort den kanalen. All den kritik som föregick införandet av TV-reklam i Sverige har esannats. Hur står andra länder ut med skiten. För att de inte har något annat att välja på?
|
|
Inlägg #13: Postat: 2010-06-24 08:36:00
|
steno |
Härlig TV-kväll med SVT och matcherna Tyskland-Ghana och Serbien Australien. Analyser av båda matcherna, ibland båda matcherna samtidigt när det hettade till. Härligt jag stannade också i pause
|
|
Inlägg #14: Postat: 2010-06-29 16:37:00
|
steno |
Idag har SVT hand om sändningarna. Landslagskaptenen lämnar intressant och kunniga kommentarer så under matchen Paraguay Japan så stannar jag i pausen för att höra honom. Enda störningen är Rit-Ola som kör med beräkningar av löpmeter för varje spelare och annat trams
|
|