Direkt fråga till Maria Sågå

Inlägg #1: Postat: 2010-06-11 11:06:00
Teddy Widegren
Är valet att stoppa kommentarsfunktionen på artikeln om "bevarandet av kristna traditioner" ett utslag av antidemokratism?
Inlägg #2: Postat: 2010-06-11 11:41:00
Janne B
Teddy Om du inte gillar läget så kan du på några sekunder här på Forum "Skapa Ämne" och blixtsnabbt vara ute med en kommentar...
Inlägg #3: Postat: 2010-06-12 05:32:00
Bizon
Kan det vara det jag gör - och det läget gillar jag :- Frågan är direkt ställd till Maria Sågå. Jag tänker mej att en person som offentliggör sina mer eller mindre kontroversiella tankar möjligen skulle vilja ha vänligheten att svara på en eller annan fråga kring dessa tankar då artikeln i fråga inte gav så mycket mer än diverse påståenden som inte borde få förbli omotsagda - enligt mej,,, OK? Lite som att skriva anonymt som det finns både fog för och därmed förståelse även om jag tycker att vi borde stå upp mer för våra åsikter - trots den tilltagande tallibaniseringen i världen - förövrigt inte ett så särdeles nytt fenomen. den anställde arbetaren har fått lära sej att hålla tand för tunga, vilket inte minst även gällt kyrkligheten som även innom den av artikelförfattaren omhuldade kristna traditionen uppvisar en hel del oegentligheter av typ förföljelse och uteslutning i värsta bannbullestil. Nej - fy fan för traditioner - och apropå sådana hörde jag en kommunrepresentant som i sann maktfullkomlighet gick emot sin skollednings beslut att inte hålla skolavslutningen i kommunens lilla grönmålade kyrka utan i stället på en mer religiöst oanfrätt plats - det är helt otroligt hur de så kallat folkvalda kan lägga ut texten utan att riktigt förstå vad dom säger. Kommunfullmäktige kände sej uppenbarligen överkörd - skolledningen hade tagit ett initiativ helt i linje med diskrimineringslagstiftningen men utan att skrapa med foten inför fullmäktige. Det visade sej under samtalet att det nog gott och väl hade gått för sej att senare då den under byggnad gymnastikhallen blivit klar kunde gå alldeles utmärkt att ha skolavslutningen där och då var det inte alls så viktigt med traditionerna längre - snacka om kommunpolitiker med ömma tår och noll och ingen självinsikt.
Laddar...