Är min son kär i sin syster?

Inlägg #1: Postat: 2010-06-22 09:18:00
Leif-Arne
Den relation man har med sina syskon är på flera sätt unik, dels finns ingen annan relation som är lika långvarig, sina syskon är de som känt en längst, dels fortsätter man vara syskon även om relationen från tid till annan inte är så bra. Det är, oftast, en tillgång att ha syskon, antagligen är det jättespännande att upptäcka att man har ett syskon som man inte vet om. En liten fundering bara, jag har genom dina texter förstått att du är mycket frimodig Bente, men var ändå lite försiktig när du skriver om dina nära.
Inlägg #2: Postat: 2010-06-22 12:42:00
Leif-Arne
Man behöver inte vara kär för att tycka om sin lillasyster. Det är en tillgång att ha en sådan, själv har jag flera och eftersom det är så positivt ”adopterade” jag ytterligare än. Din son är att gratulera.
Inlägg #3: Postat: 2010-06-22 16:32:00
tedwik
Haha, tack mamma, underbart berättad!

Ja du, vet vad du menar Leif-Arne. Nu är vi ju inte syskon eller ens halvsyskon, men inte så långt ifrån, hehe.

Vi hade jätteroligt i Göteborg, så glad att Zingo ville åka hit! Var iväg på massa skoj, Liseberg, vattenkrig, bio, fick härliga komplimanger från främlingar och hade en riktigt härlig helg! Med sig hem har hon kanin öron från Liseberg som souvenir. Vi fortsätter att skriva brev och chattar, senare i sommar åker jag upp till norrland och Zingo längtar ihärdigt. : Det kommer bli en fantastisk sommar!
Inlägg #4: Postat: 2010-06-23 02:40:00
Gunilla
Men Gud vilken söt historia, blir glad av att läsa, vi behöver mera sånt! Önskar lycka till och hoppas ni får en underbar sommar. Berätta gärna sedan hur det gått..... :-
Inlägg #5: Postat: 2010-06-24 01:17:00
sunny fri
Tja jag började leta lite försiktigt efter mina syskon på 90 talet.
När v hittat 4 flickor o en storebror bokade vi en stuga där vi hade syskonmöte i 2 dygn.Vi skrattade o grät om vartannat.Min enda helsyster var skrämmande lik mig till det yttre men den var en av halvsystrarna som genom åren kommit att stå mig nära.
Vi har minst 2 bröder till men de är svåra att hitta o kanske är döda nu? Min helsystersom adopterades bort innan jag föddeshade lite svårt att ta in våra berättelser från barnhem,fosterhem,utkastade på gatan.Men vi 2 har ytterligare 2 syskon på mammas sida.
Hittils har de inte velat veta av oss.
Inlägg #6: Postat: 2010-09-19 21:21:00
Bente
Förlåt jag bara skriver har glömt pricka i att jag vill följa... Sitter på en knagglig linje i Thailand i natten och kollar runt, i bland går det att byta sida i bland åker jag ur men nu ser jag och vill bara tacka, Sunny Fri för din fina berättelse, det var gripande, wow tänk så många syskon och livshistorierna som vävs i hop, både svårt och härligt..
Leif Arne jag ser att du reagerar, du gör det så fint för alla som kanske inte riktigt fattar hur det ligger till med detta kärlek förälskelse och syskon, ser din bekymmersamma min.. Gulligt :- Fint att Ted svarade, tack ungen min för ditt fina inlägg...
Inlägg #7: Postat: 2011-01-05 13:56:00
Lisa
:- Kul!
Laddar...