Visa tacksamhet mot prostitution

Inlägg #1: Postat: 2001-11-01 13:16:00
Michael Lundahl
Därför att etablisemanget har varit effektivt i att utnämna horor till icke trovärdiga. Såväl patriarkatet som feministerna tycker att "hora" är ett fult ord. Varför? Därför att horor är tydligen mindre värda.... dåliga människor. forts
Inlägg #2: Postat: 2001-11-01 13:17:00
Michael Lundahl
forts Feminister tar dessutom detta ett steg längre då *de* anser vara de som skall tala för hororna... därför att det händer ju att det finns de som säger att de inte alls vill sluta... och det är ju inte sant... hon vet då inte vad hon säger så därför måste feministerna tala i hennes ställe så att de kan säga hur det *egentligen* ligger till. Horan stämplas som icke trovärdig av de som säger sig vilja hjälpa henne.
Inlägg #3: Postat: 2001-11-01 13:20:00
Carola
Lagen gäller i Sverige det är jag medveten om. Både Moral o lag. Och du har rätt det är svårt. Men, Ja, jag tror att de flesta prostituerade skulle välja ett annat liv om de fick lite hjälp på vägen. Ofta ligger det missbruk bakom. Och går du till den fattigare delen av världen så har de oftast ingen annan möjligt, för att kunna överleva. Sen skrev jag också att det finns prostituerade som säger sig göra det frivilligt.
Inlägg #4: Postat: 2001-11-01 13:45:00
Carola
Stefan: Gå in på www.aftonbladet.se/kvinna/0002/04/prostitution. Där finns ett exempel på att de mår dåligt. Jag har svårt att tro att någon skulle må bra av det, och nu skriver jag på känsla.
Inlägg #5: Postat: 2001-11-01 14:09:00
Anna
Carola - länken funkar inte. Jag vill läsa!
Inlägg #6: Postat: 2001-11-01 14:14:00
Anna
Varför man aldrig hör en horas åsikter på Sourze? Kanske för att det är få som har tillgång till dator på gatan? För att få orkar tycka saker när hela dagen går ut på att jaga pengar till droger? För att själen är tom eftersom den bjuds ut tillsammans med resten av kroppen? För att man tror att inget ändå går att förändra för vore det så skulle man inte behöva se horor på gatan år 2001.

Vill en anorektiker börja äta om du frågar? Ska vi strunta i att hjälpa om svaret blir nej?
Inlägg #7: Postat: 2001-11-01 14:47:00
Carola
Anna: Pröva igen, det gick när jag var inne igen. Efter, prostitution.htlm
Inlägg #8: Postat: 2001-11-01 15:15:00
Michael Lundahl
Anna: Kanske därför att de är SKITTRÖTTA på att höra alla fördomar av folk som sitter säkert framför sina datorer och säger "En hora är och en hora är så". Innan sexköpslagen så var sa 1/4 av prostitutionen gatuprostitution. Det betyder att 3/4 av sexsäljarna INTE går på gatan. Du får det att låta som att alla prostituerade är gatuflickor.
Inlägg #9: Postat: 2001-11-01 15:22:00
Michael Lundahl
Carola: Ingen har tvivlat på att det finns prostituerade som mår mycket dåligt. Problemet är att hela debatten förs på ett sådant sätt att de som mår sämst får stå modell för ALLA prostituerade. Detta ger en enögd, vinklad och felaktig bild av verkligheten. Och fattar man beslut efter det så blir beslutet fel. Det är därför man ska söka upp dem - så många som möjligt - och fråga: Vilken hjälp vill DU helst ha?
Inlägg #10: Postat: 2001-11-01 15:47:00
Carola
Skulle vilja höra en prostituerad här på Sourze som har det som yrke och inte mår dåligt. Sen en som mår dåligt eller kanske har bytt yrke. Vi kan mycket riktigt inte dra alla över en kam. Deras åsikter är nog så viktiga, inte bara våra som står bredvid och har ett annat yrke.
Inlägg #11: Postat: 2001-11-02 14:15:00
gisela
om man legaliserade drogerna skulle de dels bli billigare, dels skulle det inte vara farligt att skaffa dem. kanske. legaliserade man inte prostitution i tyskland nyligen, så att de t.ex. kan organisera sig i fackförbund och sådant? nån som vet hur det går för dem?
Inlägg #12: Postat: 2001-11-02 14:45:00
Stefan Holmqvist
Mikael Lundahl: Tack för att du bespar mig det jag skulle spä på med. Sex som handelsvara eller inte är en moraldebatt men det är inte GLOBAL sådan. Hurdant flickor hanterar att sälja sina kroppar finns det ingen "standard profil" för.
Inlägg #13: Postat: 2001-11-02 16:40:00
Carola Ulups
Håller med på den punkten. Vilken är orsaken till att Du har valt detta yrke, och sedan gå vidare där. Det är väldigt individuellt. För att ge de som vill ha hjälp måste varje individ ges möjligt att visa sin syn på just hennes problem och därifrån ge just henne den hjälp hon kan tänkas behöva.
Laddar...