Finns det hopp om fred i Israel-Palestina?

Inlägg #1: Postat: 2010-06-05 09:41:00
peter_pan
Jag säger som Johan Hakelius : "Konflikten förorenar alla hjärnor som rör vid den". Länk: aftonbladet.se "Den tar fram det absolut sämsta hos människor, oavsett vilken sida de ställer sig på: oförsonlighet, hat, extremism, blodtörst och dumhet. Den förorenar alla hjärnor den tar i besittning. Jag vägrar att låta mig dras med i det. " Det som utmärker båda sidor och gör konflikten olöslig är oförsonlighet, hat, extremism, blodtörst och dumhet. Denna personlighetstyp har lyckats bli dominant i den delen av världen. Genom det hårda livet i kallare delar av världen har våra förfäder byggt upp en kultur där helt andra typer vinner respekt och sympatier. Det är bara att se på inom vilka samhällen som mänskligheten och dess kunnande har utvecklats för att konstatera att personlighetstypen som driver mellanösternkonflikten framförallt är gränslöst korkad, med stora portioner oförsonlighet, hat, extremism och blodtörst.
Inlägg #2: Postat: 2010-06-05 10:09:00
peter_pan
Folk där nere måste själva komma fram till att en person som drivs av oförsonlighet, hat, extremism, blodtörst och dumhet är en "looser" och drar dem alla med sig i fallet. Bara de själva kan bemyndiga positiva krafter och förändra situationen.
Inlägg #3: Postat: 2010-06-05 11:19:00
ombudet
Det är ungefär som med ett svårt narkotikamissbruk. Inget går att göra förrän missbrukaren själv är motiverad att förändra sitt liv.
Laddar...