Mycket kvarstår trots öppnare attityd mot invandring

Inlägg #1: Postat: 2010-05-26 10:38:00
Leif-Arne
Det är en intressant text. Motmänniskorna i SD vill gärna påskina att de företräder någonslags ”tyst majoritet”, så är det inte alls. Just att SD får mer utrymme i media är bra, även om de ökar någon procent så blir det allt fler som blir varse deras i grunden helt tomma politik och aktivt tar avstånd från dem. Det finns bevisligen problem med integration på en del orter, hur dessa problem borde lösas kräver en seriös debatt, inte ett stigmatiserande av vissa utvalda invandrargrupper.
Inlägg #2: Postat: 2010-05-26 14:57:00
Nettan999
Det handlar egentligen inte om invandringen. Tycker vi här i Sveige är ganska missunnsamma och det gäller även hur 08:or blir bemötta i både Skåne och Norrland trots att det rör sig om infödda svenskar.
Inlägg #3: Postat: 2010-05-26 15:08:00
Leif-Arne
Jag har bott på rätt många olika ställen, mycket sällan har jag mött någon som varit vrång, undantag finns alltid. Kan ju ha att göra med hur man själv bemöter andra åxå. Svenskar i gemen är inte missundsamma, det kan jag säga ity jag själv är nordman.
Inlägg #4: Postat: 2010-05-27 15:41:00
Thomas L. Aabo
Nettan. Skåningar "missunsamma" mot 08-or?! Jag ler stort, vad skulle det finnas för oss att vara "missunsamma" för?
Laddar...