Använd hjärnan, Alliansen!

Inlägg #1: Postat: 2010-05-24 13:06:00
Per W
Ja Thore, använd hjärnan.
Inlägg #2: Postat: 2010-05-24 13:15:00
LJohn
"Ja Thore, använd hjärnan".

Det kan ju vara en god början...
Inlägg #3: Postat: 2010-05-24 17:42:00
Aendrezz
Alltså, vad är detta! Kan vilken tomte som helst med precis noll kunskaper i samhälls-ekonomi få yttra sig så på detta sätt?
Inlägg #4: Postat: 2010-05-24 17:45:00
Aendrezz
Bara förutfattade meningar och rena feluppfattningar.

Thore, snälla, läs någon bok i grundläggande samhälls/nationalekonomi först, sedan kan du komma och skriva.
Inlägg #5: Postat: 2010-05-24 19:20:00
Erik Apel
ääh han har ju åtminstone rätt i att det skulle konsumeras mer om underklassen hade mer pengar.
sen håller jag med om sista kommentaren. finanskris eller ej, reifeldts jobbpolitik har knappast hjälp nån ungdom komma ut i arbetslivet. gratis provanställning gratis jobb och sen chans till skitlön på. vem vill ta studielån på några hundra tusen för att ta ett sånt jobb?

jag har sökt säkert 50 jobb i sommar utan resultat och jag har rätt bra meriter och pluggar på universitet nu. jag kan få städa, jobba lager eller telemarketing. det är vad som finns. kommunen ger inte ens bekräftelsemail när man inte fått en tjänst :P vad är det liksom?

jag är ingen expert på vad som skulle sparas in på i denna lågkunjunktur men jag kan med självförtroende säga att inget som moderaterna gjort på dessa 4 år har hjälpt mig eller nån jag känner, snarare tvärtom. nu klagar folk på skolan, vården och försäkringskassan. synd att vi systematiskt nedmonterat trygghetsnäten då. de som tagit årtionden att få på plats.
om man frågar de flesta svenskar, i synnerhet när de varit utomlands och kan jämföra med andra system, är det just tryggheten och det sociala skyddsnätet man är mest stolt över.
gratis skola och vård. en bra pension och känslan av att om det händer något så att jag inte kan jobba, kommer jag få hjälp, jag går inte under.
politiken är ett dåligt skämt.
jag gillar varken alliansens eller de rödgrönas populism, men man får inte tro på allt man hör heller.
dags för maktskifte!
Laddar...