Svar till Sourze - Ana Udovic

Inlägg #1: Postat: 2001-10-31 15:55:00
Stefan Holmqvist
Tackar. Politik är och skall förbli allvar. Vi har alla minst en hård, tradig stund varje månad fylld med allvar: Då vi skall betala räkningarna. Jag är övertygad att skulle vi få rösta en gång i månaden skulle vi ta politiken på mer allvar. Makten åt folket! Ta ut polemikerna ut ekvationen.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-31 15:58:00
Ana Udovic
Om politik måste vara allvar hela tiden, har vi snart diktatur. Jag är ledsen men så är det. Och ökat direktdeltagande i politiken som Stefan talar om medför ett gravt problem: Nämligen att det bara är gaphalsarna och de så kallat "insatta" som röstar. De andra hamnar långt efter och känner sig inte delaktiga. Farligt. Men det har ni säkert ingen lösning på. Eller?
Inlägg #3: Postat: 2001-10-31 16:11:00
Stefan Holmqvist
Men snälla söta Ana. Det står väl inte och faller på om vi skall ha en diktatur eller inte? Det finns väl några nyanser mellan Allvarlig, saklig politik och en diktatur? Det låter väldigt melodramatiskt. Och nej: Det är inte bara så. Direktdemokrati löser den politiska apatin. Lågt röstdelatagande har vi i dag redan så vad är problemet?
Inlägg #4: Postat: 2001-10-31 16:12:00
Jesper N
Tvärtom mot vad Ana säger så är det känslobaserad politik som leder till diktatur; förnuftet talar om för mig att jag inte kan veta allt själv, bäst att lyssna på vad andra har att säga demokrati, medan känslan skriker att jag är bäst och marcherar med ett vinnande lag för allas bästa röd-brun röra.
Inlägg #5: Postat: 2001-10-31 16:20:00
Stefan Holmqvist
"Jag är ledsen men så är det. " Jag läser det som att du inte har några sakliga argument kvar och att du försöker framställa de tidigare som någon slags självklarhet. Kommentaren framstår istället som en nödventil. SM - debatt skrev du.....får du kvala in eller skall det kvoteras härmed...aj fan nu sänkte jag mig till Palmenivå. mvh.
Inlägg #6: Postat: 2001-10-31 17:41:00
Mikael Svensson
Ana har fleratalet gånger visat att politik bör vara mer underhållning än det mycket allvarliga och viktiga ämne det är. "du behöver inte veta någonting", gå på dina känslor... "du behöver inte argumentera sakligt, släng gärna in infantila personangrepp titt som tätt". Sen är hon fullkomligt dogmatisk också... Jag hade svårt för Belanner, men Ana är rent ut sagt obildad och inkompetent. Sådär, personangrepp också. Se så käckt det blev??
Inlägg #7: Postat: 2001-11-01 13:35:00
nicklas holmen
självgod, besserwisser - tröttsam:
Stefan H i ett nötskal. Vilka inskränkta kommentarer.
Inlägg #8: Postat: 2001-11-01 14:17:00
Stefan Holmqvist
Niklas H : Så skall det låta. Det var precis det jag menade. Äntligen någon som just kan slänga ut ett personangrepp och visa hur förlöjligande och kontraproduktivt det blir för diskussionen. mvh.
Laddar...