|
Inlägg #1: Postat: 2010-05-10 18:38:00
|
|
Michael Lundahl |
Vad menar du? Att det är mobilens fel att dina kompisar är så påflugna att de stör dig 24/7? Att det är en plastbits fel att du inte kan låta bli och titta på den stup i kvarten? Det är som att skylla på bilen att man kör rattfull...
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-05-18 23:14:00
|
|
Karin Holmberg |
Det här tycker jag var en mycket bra artikel. Att folks psykiska ohälsa ser ut som den gör idag, pratar man om beror just på detta - med att alltid vara online -
och du har rätt: Det var bättre förr!!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-05-19 01:28:00
|
|
Michael Lundahl |
Hah! En oerhört vanlig myt att folk mår sämre nu. Bullshit. Det enda som har hänt är att våra krav ökat. Nu står vi inte och knyter handen i fickan och accepterar att livet kör över oss... utan kräver vi att saker skall funka. Och ja, då blir det mer gnäll.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-05-25 20:09:00
|
|
olatidman |
michael, Jag måste ha kommit åt någon om punkt, annars skulle du inte ha tagit åt dig så mycket av mina texter.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-05-25 20:36:00
|
|
Michael Lundahl |
Ja, du kom åt "Det där är ju skitsnack!"-punkten. :
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-05-26 00:02:00
|
|
Elvy |
Jag föredrar att ringa med dom fasta telefonerna. Men för en månad sedan när jag skulle ringa med mobilen min nödtelefon som vanligtvis tankas med 100 kr, så fick jag ett meddelande om att samtalet inte gick att koppla upp. Jag ringde då med den fasta telefonen till tele2, och berättade om meddelandet jag fick i mobilen, dom la då på 1 kr i min mobil, och då kunde jag fortsätta att ringa, anledningen till den givmildheten var, att jag med mobilen under det gångna året, inte ens hade ringt för 50 kr.
|
| |