Inlägg #1: Postat: 2010-05-07 11:11:00
|
Bizon |
Är helt med på dina resonemang som jag hävdat länge.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-05-07 12:51:00
|
Lasse A. |
Om Lasse Wilhelmson är "antisemit", vad är då Lars Nilsson?;-
Som vanligt har du naturligtvis helt rätt i det du skriver Lasse W. Jag ser heller inte någon som kan vederlägga dina påståenden annat än med den sedvanliga substanslösa retoriken om "förvirring" och "antisemitism".
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-05-07 14:16:00
|
Leif Erlingsson |
Har funderat på politik och legitimitet. I en verklighet när det som är politiskt trovärdigt är allt annat än mänskligt trovärdigt. När pjäsförfattaren Harold Pinter talade som människa om att fastställa vad som verkligen är sant i våra liv och samhällen som en fundamental förpliktelse så hudflängdes han som politisk idiot. 12 Men vad kommer då till sist tänkande och kännande människor att göra med "politik"? Om politisk trovärdighet inte har någon relation till det mänskliga, vad ska då det mänskliga med politisk sanning och trovärdighet att skaffa? Kort sagt, politik och politisk retorik håller på att avskaffa sig själv. Hur ser fortsättningen ut? Noter. 1. Länk: expressen.se 2. Länk: leiferlingssonsartiklar.lege.net
|
|
Inlägg #4: Postat: 2010-05-07 14:50:00
|
Lasse Wilhelmson |
Lars Nilsson #3
Varför hänvisar LN hela tiden till vad vänstern anser? Är LN marxist?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2010-05-07 15:45:00
|
Lars Nilsson |
#7. Att jag bla hänvisar till vänstertidningar beror på att Du, när det passar Dina syften, vill framstå som en person med vänsteråsikter då Palestinafrågan engagerar så många inom vänstern. Men alla där tar avstånd från Dig. Annars är Du pigg på att stämpla vänstern som judebolsjeviker. För övrigt är det löjligt att Du hojtar om att just jag förtalar Dig när så många i media kallat Dig för antisemit. Här är ytterligare en. Länk: zaramis.nu
|
|
Inlägg #6: Postat: 2010-05-07 16:00:00
|
Lars Nilsson |
|
|
Inlägg #7: Postat: 2010-05-07 16:03:00
|
Lars Nilsson |
"Historiska fakta är att den så kallade världsjudendomen förklarade krig mot Tyskland redan 1933" är en "sanning" som Wilhelmson ständigt torgför.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2010-05-07 16:53:00
|
Lasse A. |
Lars Nilsson. Vilken substanslös smörja du skriver när det ”passar dina syften”. ”--- "Historiska fakta är att den så kallade världsjudendomen förklarade krig mot Tyskland redan 1933" är en "sanning" som Wilhelmson ständigt torgför.---” Är det inte sant så får du väl försöka motbevisa det med tunga argument istället för kallt stål, inte sant?
|
|
Inlägg #9: Postat: 2010-05-07 17:53:00
|
Lars Nilsson |
#11. Med vänner som Lasse A, behöver Wilhelmson inga kritiker. Det framgår ju klart.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2010-05-07 18:28:00
|
Lasse Wilhelmson |
Lars Nilsson #8 ljuger naturligtvis. Detta framgå om man läser intervjun med mig och även tar del av mina källor med gott om länkar som finns på min blogg efter intervjun Länk: lassewilhelmson.wordpress.com
LN #10 är också en lögn, eftersom det är ett citat från en tidning Länk: images.indymedia.org som diskuterar både i intervjun och i artikeln jag hänvisade till i #4.
Att sionister kallar mig "antisemit" är väl ganska naturligt och de finns ju både inom högern och vänstern. "Antisemitismen" är ju sionismens bästa vän som dess grundare Theodor Hertzl påpekade, när han sa att han själv skulle framkalla den.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2010-05-07 19:05:00
|
Lars Nilsson |
Hänvisar man som jag till intervjuer med Wilhelmson kallas man lögnare. Inkl min lögner också "Historiska fakta är att den så kallade världsjudendomen förklarade krig mot Tyskland redan 1933"?
|
|
Inlägg #12: Postat: 2010-05-07 19:16:00
|
Lasse Wilhelmson |
Lars Nilsson #14 Slingra dig inte. Vem som helst kan kolla om det är du och den där marxisten som skrev i DN som ljuger när ni påstår att det är jag som "hittat på" det. Öppna den länk jag gav om du vågar Länk: images.indymedia.org
|
|
Inlägg #13: Postat: 2010-05-07 19:30:00
|
Lars Nilsson |
#15. Ja, det var ju ett imponerande forskningsresultat Du stöder Dig på. Man baxnar över enfalden och okunnigheten. Att nazistinfluerade tidningar i Storbritannien och även i Sverige skrev något liknande i början 30-talet är ingen nyhet. Jag kan ta fram mycket mer korkade rubriker från den tiden. Men slutsatsen av Din länk, som valsat runt bland antisemiter så länge jag kommer ihåg, är att judarna helt eller delvis hade sig själva att skylla.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2010-05-07 19:35:00
|
Leif Erlingsson |
|
|
Inlägg #15: Postat: 2010-05-07 20:46:00
|
Lars Nilsson |
17. Den här framsidan är ökänd i hela västvärldens tidningskretsar och beskrivs som "The infamous front page headline of these years was "Judea Declares War on Germany", published on 24 March 1933".
Om Du hade några historiska kunskaper så skulle Du veta att inte bara brittiska, utan många länders tidningar utanför Tyskland, inte minst svenska, var starkt antisemiska och var nazivänliga. Den största och mest nazivänliga tidningen i Sverige under Hitlertiden var Aftonbladet. Men med den naivitet Du verkar inneha så tror Du väl att nazivänliga eller antisemitiska tidningar måste pryda sin förstasida med hakkors. Men så enkelt var det det inte. Men nu slutar jag den här debatten med Er stollar. Gapa bäst Ni gitter!
|
|
Inlägg #16: Postat: 2010-05-07 21:30:00
|
DZ |
Det är ett problem med Lars Nilsson. Dock inget allvarligt problem. Han talar vitt och brett om "antisemitism", vilket vi ju sedan länge vet enbart är ett sionistiskt påfund för att stoppa kritik mot Israel eller snarare mot själva idén om "Eretz Yisrael", men eftersom denna förvrängda idé blivit politisk realitet finns den nu i sinnevärlden och avleda en verklig diskussion om en "anti-judisk" realitet. Eller snarare blanda samman diskussion om detta VERKLIGA problem med debatt om ett konstruerat skenproblem. Håller vi bara huvudet klart ser vi lätt hur denne provokatör och diskussionsförstörare arbetar!
Lägg märke till att han INTE PÅ EN ENDA PUNKT riktar någon sakkritik mot det Lasse W säger! I stället försöker han föra över en acceptabel källkritisk diskussion till ett generalangrepp på vad Lasse säger nu och vad han sagt i andra diskussioner tidigare. Här använder han bara det gängse sionistiska tricket att bortse från KÄRNAN i ett påstående för att i stället angripa dess tillfälliga yttre effekter. Det finns ingenstans i Lasse Ws alla underlag ens en antydan om att han skulle mena att judarna har "sig själva att skylla".
Sanningen är att det inte ens går att dra den slutsatsen av det Lasse säger. Hans påpekande har i själva verket ingenting med judarna att göra utan inriktar sig enbart på TYSKARNAS REAKTION eller, om man så vill den nazistiska reaktionen på den sionistiska politiken. Och då är det ju viktigt att komma ihåg att det här rörde relationer mellan ideologiskt allierade om än med olika politiska syften.
Låt inte Lars Nilsson förstöra en angelägen debatt!
|
|
Inlägg #17: Postat: 2010-05-07 22:10:00
|
Leif Erlingsson |
DZ #19: "Låt inte Lars Nilsson förstöra en angelägen debatt!" Hear, hear. Tack!!
|
|
Inlägg #18: Postat: 2010-05-07 22:43:00
|
Lars Nilsson |
#20. Tänkte sluta kommentera Er stollar men av ren nyfikenhet tittade jag in på Din blog. Inte helt förvånande kunde jag då läsa att Du gått från en totalförklarande trosuppfattning mormonerna till en mer extrem, nämligen den som Wilhelson företräder. Så sent som den 1 maj i år skriver Erlingsson följande, som nog rätt väl kännetecknar en förvirrad person som ständigt söker enkla lösningar: "Det jag nyss insåg var att EU är den marxistiska världsrevolutionen".
|
|
Inlägg #19: Postat: 2010-05-07 22:50:00
|
Lasse Wilhelmson |
Lars Nilsson #21 Du behöver inte sluta kommentera Lars N. Du har aldrig börjat. Du har hela tiden pratat om annat än den artikel som det gäller. Så du kan gärna fortsätta att inte börja.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2010-05-07 23:46:00
|
Leif Erlingsson |
Naturligtvis ska vi här diskutera bluffen som Lasse skriver om. Annat kan diskuteras där det hör hemma. Min egen blogg har t.ex. kommentarsfunktion. Jag rekommenderar däremot en annan aktuell artikel här på Sourze som faktiskt ÄR relevant till Lasses ämne, nämligen Länk: sourze.se av Dag Nilsson, publicerad i går 2010-05-06. Rekommenderar även Dag Nilsson #67 i Länk: sourze.se diskussionstråden efter denna andra artikel: "Det förekommer tarvliga personangrepp på oss som trevar och söker efter sanning. Angrepp vars rätta benämning är verbal mobbning. Det är möjligt att ni som mobbar inte inser vad ni håller på med, vilket dock inte gör ert beteende mindre giftigt. Jag skulle inte bry mig om att påpeka detta om det inte vore för att jag tror att det skrämmer bort människor från att göra inlägg. Kanske är det er avsikt? Om så är fallet så vet ni också att det är härskarteknik med udden riktad mot yttrandefriheten ni håller på med. Med andra ord - ni motarbetar ett demokratiskt samhälle. Vad ni vill ha istället vet ni förstås bäst själva." Samt Mats Sederholm #72 i Länk: sourze.se samma diskussionstråd: "Insikterna om auktoriteters lögner, om false-flag operationer m.m. ökar lavinartat just nu. Det är bara att surfa vidare på denna våg och envist förmedla vad vi är komna hit att göra i våra liv. För jag misstänker att vi inte har några val ifall vi frågar oss själva och våra hjärtan."
|
|