Bort med sexismen från läktarna

Den här tråden diskuterar artikeln Bort med sexismen från läktarna.
Inlägg #1: Postat: 2001-10-31 11:34:00
christer kyreus
Tragiskt med äckligt språk. Och
samtidigt: fyller utbrotten en
"legitim" psykologisk funktion,
på så sätt att folk får avreagera sig?
Inlägg #2: Postat: 2001-10-31 11:51:00
Snoop Dog
SE EN MATCH!!! Och skriv inte så mycket dumheter. Allt som sägs i TV måste ju vara sant...
Inlägg #3: Postat: 2001-10-31 12:02:00
Christian Hasselberg
Jag tror att det bara finns ett sätt att lösa det på. Mer kvinnor på läktarna!! Kvinnors närvaro lugnar ner män samtidigt som mäns närvaro verkar lugna ner kvinnor. Se bara på yrkeslivet, mekaniker och vård. De som jobbar i blandade grupper är oftast väldigt positiva till det...
Inlägg #4: Postat: 2001-10-31 12:41:00
Jacob
Jag tror folk får säga vad fan de vill när det står på en läktare. Vad vill du göra? Förbjuda folk att använda ord du inte gillar? Det vore en sak om klubbarna själva betedde sig sexistiskt men så är ju inte fallet. Vi pratar om PUBLIKEN! Moralpanik....
Inlägg #5: Postat: 2001-10-31 12:56:00
navid modiri
gun, jag tror absolut inte att du är en gammal pryd kärring eller nåt. jag har full förståelse för dina argument. men det du måste förstå är att vissa personer inte går på fotboll ENBART för att titta på spelet utan av samma anledning som andra människor super sig fulla, man vill få ut agressioner. även om det är jobbigt med sådana människor på läktaren så kan man inte heller förbjuda någon från att titta på fotboll.
Inlägg #6: Postat: 2001-10-31 12:57:00
Loket
Om man inte vågar ta med sitt barn på fotboll på grund av språket där, hur vågar man då låta barnet:
- Se på TV?
- Lyssna på radio?
- Gå i skolan?
Inlägg #7: Postat: 2001-10-31 18:08:00
Diana Falheim
Jag är inget fotbollsfan, jag tycker inte att man ska få fönedra andra människor när man är på en match. Man få inte förnedra andra människor i vanliga fall. Själ föredrar jag inviduella sporter etc.
Inlägg #8: Postat: 2001-10-31 20:39:00
kee
så bittra och grova alla människor är. så härdade. jag och mormor borde fly till en ö.
Laddar...