Aldrig mer Fritidsresor

Inlägg #1: Postat: 2010-04-24 10:25:00
Lars Nilsson
Jaha, och hur var det med avbeställningsskyddet då. Betalade Du det?
Inlägg #2: Postat: 2010-04-24 12:08:00
Lars Nilsson
Efter att ha läst igenom reglerna för den som missat att betala avbeställningsskyddet är jag benägen att hålla med när Du i näst sista stycket skriver "Fritidsresor har rätt... Jag är en idiot!"
Inlägg #3: Postat: 2010-04-24 12:55:00
JEM
Jodå, och jag skrev ju att jag var en idiot också, men tack för medhållet. Vet inte om du håller med om att, även om reglerna är sådana de är, är de orimligt. När du bokar hotellrum, en vistelse på Komården eller i stort sett vad som helst förtutom en flygresa, har du möjlighet att ändra dig och boka av utan kostnad. Vad är skillnaden?
Men visst, jag är en idiot!
Inlägg #4: Postat: 2010-04-24 13:00:00
JEM
Glömde nämna att även om man erlagt evgift för betalningsskydd så måste det till en ordentligt bra anledning innan man slipper anmälningsavgiften.
Inlägg #5: Postat: 2010-04-24 14:18:00
Lars Nilsson
#3. Klart det är tråkigt när sånt här händer men det gäller att se upp. Ta flygbiljetter som man köper på nätet exvis. Köper man dessa billigt direkt av vissa flygbolag billigare än resebyråerna oftast, bla BA, och inte ser upp med deras bestämmelser, återbetalar dom inte en krona även om Du avlidit halvårsvis innan Du skall åka. Därför är det bra med dels ett utökat reseskydd via hemförsäkringen och betala via ett kort som också har en reseförsäkring. Hotel har i allmänhet helt andra och generösa bestämmelser Avbeställer man 72 timmar före är det sällan några problem även om man betalat någon form av deposition.
Inlägg #6: Postat: 2010-04-25 12:44:00
struler
Som man bäddar får man ligga!
Gnäll fan inte när du själv inte läst villkoren!
Pucko!
Laddar...