Cordelia Edvardsson – det behövs inga "nya fräscha folkmord"

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2010-05-12 19:47:00
Dag Nilsson
#39 Lasse, jag tolkar det du säger som att anonymiteten ska respekteras så länge inte yttrandefriheten angrips i skydd av den. Om jag i bestämd form skriver att: Den ansiktslöse anonymen GunnarL attackerar yttrandefriheten i Sverige. I inlägg #40 gör han det genom att använde hån som vapen. Hånets syfte är här att framkalla skamkänslor vilka i sin tur kan sänka självkänslan så mycket hos en debattör att han/hon avstår från att göra ett inlägg. GunnarL:s teknik är oacceptabel i en demokrati. Jag fördömer den därför kraftigt.....Kan detta vara en skrivning som ändå lämnar utrymme för andra att på icke kränkande sätt skriva inlägg under pseudonym?
Inlägg #42: Postat: 2010-05-12 20:15:00
Dag Nilsson
#39 Lasse, jag har en idé som jag vill utveckla tillsammans med människor som värnar svensk yttrandefrihet. Vi kunde utveckla ett motvapen som går ut på att identifiera all kränkning, allt hån osv i syfte att tysta debattör eller eljest förstöra saklig debatt. Motvapnet kan vara att vi identifierar tekniker för verbal mobbning. Sedan vägrar vi befatta oss med inlägget på annat sätt än att vi avslöjar vad som sker. Någon gång kan det bli fel men då får vi inte vara rädda att påpeka detta för varandra. Jag har med GunnarL givit ett exempel på formulering. Så småningom borde detta kunna förfinas. Kanske t.o.m. spridas till andra forum på nätet med liknade besvär.
Inlägg #43: Postat: 2010-05-12 20:16:00
Lasse Wilhelmson
Dag #41 Jag är inte principiellt emot anonyma inlägg, bara de som gömmer sig bakom anonymiteten för att fegt angripa budbäraren och saboterar debatten. De är ett demokratins och yttrandefrihetens avskum.
Inlägg #44: Postat: 2010-05-12 20:31:00
GunnarL
Jag instämmer oförbehållsamt med Dag Nilsson och Lasse Wilhelmson i kommentarerna 42-43. Speciellt stor respekt får jag för Dags idé om att förfina teknikerna för att tysta debattörer som inte har samma åsikt som de själva. Det är verkligen ett nytt sätt att värna yttrandefriheten. Och så får vi hoppas att budskapet sprids över världen..
Inlägg #45: Postat: 2010-05-12 20:48:00
Dag Nilsson
#44 GunnarL, tekniken denna gång är att avsiktligt missförstå. Sedan kommer en laddning giftig ironi. Det handlar inte om att tysta åsikter. Det handlar om att avslöja och angripa tekniker och beteenden som utgör angrepp på yttrandefriheten. Vi ska vara noga med att inte döma ut personen om man nu kan göra det med en anonym och stenhårt hålla oss till beteendet.
Inlägg #46: Postat: 2010-05-12 21:56:00
Lasse Wilhelmson
GunnarL#44 Det är bra att du håller med mig om #43. Då kan vi kanske återgå till sakfrågorna? Är det någonting i min artikel du vill diskutera?
Inlägg #47: Postat: 2010-05-12 22:28:00
Lasse Wilhelmson
GunnarL #47 Och vem är du din fegis som gömmer dig bakom anonymiteten för att kunna kasta skit på folk i stället för att diskutera i sak eller skriva själv?
Inlägg #48: Postat: 2010-05-12 22:38:00
GunnarL
48/ Jag är ingen fegis och gömmer mig inte alls. Dessutom skriver jag här lite då och då när jag får lust. Kastar skit på folk gör jag ytterst sällan. Skulle det hända vid något enstaka tillfälle så är det precis vad vederbörande förtjänar! Men nu är jag trött på att diskutera med människor som jag anser inte uppfyller en anständig intellektuell nivå eller har alltför extrema åsikter och därför avviker jag från datorn för den här aftonen. Jag skall studera askmolnets utbredning över den Europeiska kontinenten - förmodligen en amerikansk sammansvärjning för att förstöra vår infrastruktur!
Inlägg #49: Postat: 2010-05-12 22:39:00
GunnarL
forts./ Känner du dig ensam kan du väl prata ihop dig med din kompis Dag Nilsson.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...