Inlägg #41: Postat: 2010-04-11 10:22:00 | |
Lars Nilsson |
#39. Ja, tack och lov finns det sådana som Du som inte lider av någon någon "grötröra". Din bevisföring och glasklara logik avslöjar ett orsakssamband som skulle få vilken domstol som helst att utdela en fällande dom på raken. Att ingen tänkt på detta förut!
|
Inlägg #42: Postat: 2010-04-11 11:39:00 | |
Dag Nilsson |
#26 Bert-Börje, att bevisa att något inte finns anser jag i detta fall vara betydligt svårare är att bevisa att det finns. Jag undrar nu hur du ser saken; borde det finnas lätt identifierbara rester av de korrugerade plåtar som utgjorde del av kompositkonstruerade kontorsgolven? Anser du att man borde återfinna lätt identifierbara rester av över 1.000.000 kvm armeringsnät av typ du lätt kan se på min tidigare länk? Om du svarar ja på någon av frågorna så borde du lätt kunna finna sådana rester. Om du svarar nej så är jag intresserad av att veta på vilka grunder du anser att man inte utan svårighet bör se sådana rester i rasmassorna.
|
Inlägg #43: Postat: 2010-04-11 13:50:00 | |
Blackie |
The 9/11 Commission Doesnt Believe It: Why Do You? Länk: georgewashington.blogspot.com 9/11 Commission Members Doubt Official Story Länk: oldthinkernews.com med mera.. Men alla som efter att ha gjort sin egna utredning och följt upp diverse olika spår som tillslut överbevisar för ensjälv att den officiella konspirationstreorinför det är den per definition inte stämmer på flera punkter... VI är dom som är knäppa!?... hur länge skall detta pågå innan folk inte kan förneka läget längre kan man fundera över.
"Ett samhälle vars medborgare vägrar att se och utreda fakta, som vägrar att tro att deras regering och deras media rutinmässigt ljuger för dem och fabriserar en verklighet som strider mot kontrollerbara fakta är ett samhälle som väljer och förtjänar den polisstat diktatur dom kommer att få. " - Ian Williams Goddard |
Inlägg #44: Postat: 2010-04-11 13:50:00 | |
Bert-Börje |
Att något inte syns på bilder betyder inte att de inte finns. Du har fortfarande inte övertygat mig om att de här plåten måste finnas på bilderna. De utgjorde en liten andel av 500 000 x 2 ton bråte. Vad är förresten din förklaring till plåtens mystiska "försvinnande"? Hur går man till väga för att få plåten att försvinna? Åstadkom Bush kollapsen medelst någon accelererad metallkorrossionsteknik? Och vad skulle syftet i så fall vara?
|
Inlägg #45: Postat: 2010-04-11 14:41:00 | |
Bert-Börje |
#43. Det kommer att pågå tills ni slutar lata er och presenterar åtminstone ett enda konkret bevis till stöd för era påståenden. Till att börja med kan ni ju läsa era egna förbannade källor. Personerna som citeras i din länk är starkt kritiska till att CIA inte gick ut med mer information. Punkt. INGENSTANS i intervjuerna som citeras påstår kongressledamöterna att Al Qaeda inte låg bakom attackerna, tvärtom säger två av tre Tim Roemer tillfrågades inte uttryckligen att Osama bin Laden låg bakom. Om du läser HELA intervjun med Cleland du har länken på sajten så sa han: "Americas enemies have been… have declared war on this country. But who declared war on the country? It was Osama bin Laden, and his terrorist cadre. And Islamic fanatics. Thats what 9/11 was all about. It was not about Saddam Hussein." Han ifrågasätter alltså INTE att bin Laden låg bakom utan han är kritisk till Bush-regimens sätt att utnyttja frågan för att kunna driva igenom kriget i Irak ingen ifrågasätter att Bush suktade efter det kriget. Nästa citat är från demokratiske senatorn Bob Kerrey. Sajten du länkar till väljer bekvämt nog att inte citera följande av honom: "We didnt have access to Khalid Shaikh Mohammed," the mastermind of the plot. "We accepted a compromise, submitting our questions to him through the CIA. Now, thats not the best way to go about getting your questions answered. So Im 100 percent certain that bin Laden directed that attack, but am I completely comfortable saying there was no direct Saudi involvement, or that Saddam Hussein wasnt involved in some fashion, or that the Iranians werent involved? Im pretty close to 100 percent certain, but Id be more comfortable if wed interviewed Khalid Shaikh Mohammed." Återigen handlar det om att han tycker de borde fått mer information från CIA. Allt detta tyder på att Bush-administrationen har skelett i garderoben, men att från detta dra slutsatsen att de skulle ha orkestrerat attackerna är ett astronomiskt logikkliv.
|
Inlägg #46: Postat: 2010-04-11 14:44:00 | |
Bert-Börje |
Blogspotlänken Länk: georgewashington.blogspot.com funkade inte för mig så jag har enbart kommenterat den första länken, dvs Länk: oldthinkernews.com
|
Inlägg #47: Postat: 2010-04-11 14:54:00 | |
Dag Nilsson |
#44 Bert-Börje, du undviker svara på frågan huruvida du själv anser det rimligt, att man inte lätt kan upptäcka rester av formplåtarna. Varför gör du det? I synnerhet borde plåtar eller igenkännbara bitar av plåtar från de övre våningsplanen vara synliga. Om du inte anser så, varför i så fall? På sidorna 25 och framåt i länken nedan, finns mycket bra foton på golvens konstruktion. När du ser dem; varför bör inte stora delar av plåtar och armeringsmattor överleva ett ras så pass väl att man lätt urskiljer delar av dem i rasmassorna? I synnerhet då från de övre våningarna. Länk: wtc.nist.gov välj: NIST NCSTAR 1-6B: Fire Resistance Tests of the Floor Truss Systems
|
Inlägg #48: Postat: 2010-04-11 18:18:00 | |
Blackie |
#45 "Allt detta tyder på att Bush-administrationen har skelett i garderoben, men att från detta dra slutsatsen att de skulle ha orkestrerat attackerna är ett astronomiskt logikkliv.". Hmm.. Jag personligen är nödvändigtvis inte övertygad att Bush-administrationen skulle ha orkestrerat attackerna, men jag är definitivt övertygad om att WTC byggnad nr7 inte kan falla ihop, igenom sin egna massa med delvis bevisat, och officiellt erkänt fritt fall: WTC7: NIST Finally Admits Freefall Part I Länk: youtube.com
|
Inlägg #49: Postat: 2010-04-11 18:24:00 | |
Blackie |
För att inte tala om rapporten ifrån The Project for the New American Century Länk: newamericancentury.org i September år 2000, under namnet Rebuilding Americas Defenses: Strategy, Forces and Resources For a New Century Länk: newamericancentury.org där det i början på sidan 51, står: "Further, the process of transformation, even if it brings revolutionary change, is likely to be a long one, absent some catastrophic and catalyzing event – like a new Pearl Harbor.". Dom flesta är överens om att Al-Qaida måste ha gjort ett riktigt bra jobb när det gäller förundersökning och planering för att lyckas så bra med deras mål, men, det som förbryllar mig, är att, Om nu Al-Qaida var ute efter att skada USA och deras intressen.. varför då göra precis vad mycket inflytelserika personer i USA vill skall hända i en öppen rapport ifrån ett år innan!?.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.