Styckeformateringsfunktion efterlyses i diskusionsforumen

Inlägg #1: Postat: 2010-03-29 14:28:00
Teddy Widegren
Debattinläggen blir snyggare och lättbegripliga om dom kan styckeformateras.
Inlägg #2: Postat: 2010-03-29 14:30:00
Bizon
Konstigt att den här sajten som ändå är rätt gammal i gården inte har en bättre lösning än ett löpande textflöde utan brytfunktion för debattinläggen. Är det någon som kan förklara den eventuella orsaken?
Inlägg #3: Postat: 2010-03-29 15:07:00
ingloz
#2/ Bizon, dina inlägg är ofta så långa och innehållsrika att man önskar att du hade valt att lägga in dem som artiklar. Men visst har du rätt! Ibland vill man bemöta flera kommentarer i samma inlägg och då blir det ganska rörigt - Sedan, men det har ju inget med formatering att göra, kan det vara knepigt när kommentarer saknar nr till det inlägg som avses.
Inlägg #4: Postat: 2010-03-29 15:14:00
Janne B
Ingloz 15:07 För att minska förvirringen sätter jag ibland ut klockslag - så som jag gjort här.
Inlägg #5: Postat: 2010-03-29 15:16:00
Janne B
Jag kan ju skriva ett stycke och sända i väg. Samt skriva ett nytt stycke och sända iväg! / Jag har fortfarande lite dimsyn efter min sjukdom - så stavningen är inte så bra!
Inlägg #6: Postat: 2010-03-29 15:50:00
ingloz
#5/ Janne B, det har jag försökt någon gång - men det ser så tokigt ut i "dagens kommentarer" där texten kommer i fel ordning. Dessutom slinker alltid någon annan text emellan ... För övrigt har jag också väldigt jobbigt med synen, så jag måste ofta förstora texten kraftigt och då tappar man lätt bort sej i ett långt stycke. Det händer att jag slutar läsa när det blir jobbigt för mitt dummaste öga.
Inlägg #7: Postat: 2010-03-29 17:10:00
Bizon
Ja Janne och Ingloz - det finns många problem i sammanhanget. Jag har fått rådet att bryta upp mina funderingar i mindre poster som skickas separat, men precis som Ingloz säger så ser det lite konstigt ut och kan bli rörigt om fler arbetar på samma tråd. Att referera till det aktuella inläggets nummer tycker jag själv är mest praktiskt, men har sett att även klockslagen används - båda funkar ju men det är vanligen fler siffror att hålla reda på klockan och risken att klockuppgiften är samma varje dag vilket teoretiskt skulle kunna förvirra en och annan läsare finns även om den inte är så överhängande - däremot inte vad gäller inläggsnummer. Nåväl - funderar på om någon ansvarig för sajten kan skapa lite klarhet kring orsaken - har ju förstått att jag inte är ensam om reflektionen.
Inlägg #8: Postat: 2010-03-29 17:27:00
Janne B
17.10 den som mejlar till redaktionen eller ringer dit får snabba svar....
Inlägg #9: Postat: 2010-03-29 17:50:00
ingloz
Inte för att jag funderat över den saken. men kanske ska det vara lite skillnad på att skriva en artikel och att kommentera densamma. Jag menar, när man skriver artikeln har man arbetat fram en idé - men när man kommenterar har man blivit serverad en idé att utgå ifrån. Det senare är ett snäpp lättare, eller två...
Inlägg #10: Postat: 2010-03-29 17:52:00
Bizon
#8 - Jag föredrar det öppna samtalet då jag tror att svaren kan vara intressanta för fler än mej själv.
Inlägg #11: Postat: 2010-03-29 18:11:00
ingloz
#10/ Ja, Bizon, öppet samtal är ju precis vad det blir i dialogerna. Men det behövs en utgångspunkt, som t.ex. ditt första inlägg i den här tråden - eller en mer arbetad artikel. Och alla som vill kan följa med och läsa.
Laddar...