Fascism kännetecknas av förakt för svaghet

Den här tråden diskuterar artikeln Fascism kännetecknas av förakt för svaghet.
Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2010-03-11 18:41:00
Dag Nilsson
Påstående av George i inlägg #1: "Väger man sedan in det faktum att han Bill Gatessedan dess har visat sig vara filantrop, som har skänkt bort cirka 90 av sin förmögenhet..." Enligt dagens nummer av Dagens Industri har Bill Gates - med två undantag - under femton år haft värdens största förmögenhet. Nu har han den näst största. Därför frågar jag: Hur kan han ha skänkt bort ca 90 av sin förmögenhet och ändå vara den rikaste eller nästan rikaste i världen? Om det du påstår skall ha någon mening, måste det finnas någon form av uppskattning av det samlade värdet av Gates donationer. Känner du till vad den uppskattade summan i så fall är?
Inlägg #22: Postat: 2010-03-11 19:30:00
George Debaly
Dag, det är du som ifrågasätter det jag skriver, då får du också ha den goda smaken att bevisa att jag har fel. Jag föreslår att du googlar på sökorden "Bill Gates", "billionaire", "philanthropist". Skulle det sedan visa sig att jag har fel i min procentsats, förändrar det egentligen ingenting då Gates onekligen tillhör dem som skänker mest i världen till välgörande ändamål.
Inlägg #23: Postat: 2010-03-11 20:39:00
Dag Nilsson
OK George, nu jag har kollat upp vad Gates anses ha skänkt i välgörande syfte. Eftersom vi brukar bryta åsikter du och jag, så vill säga att för mig är det naturliga att den som påstår att något förhåller sig på ett visst sätt, också - om han/hon blir ifrågasatt - är den som bör visa källa eller annat som kan styrka påståendet.
Inlägg #24: Postat: 2010-03-11 20:56:00
Lars Nilsson
Rika är onda, giriga och fascistiska. Fattiga är osjälviska, goda och hedervärda. När hörde jag det här senast? Måste varit i samband med kårhusockupationen 1968. Och vissa lever kvar i den tiden kan jag notera.
Inlägg #25: Postat: 2010-03-11 21:13:00
ingloz
Jag har också kollat Bill Gates med anledning av de rikas girighet och facsim: "Bill och Melinda Gates Foundation donerade 82,9 miljoner dollar - drygt en halv miljard i svenska kronor - för att utveckla nya och bättre tuberkulosvaccin. Det var den största donation som någonsin hade gjorts till forskning om tuberkulos - en sjukdom som dödar en människa var femtonde sekund. Ändå var det en ganska liten del av alla pengar som Bill Gates och hans hustru hade skänkt till tredje världens sjukdomar" - verkligt imponerande!!! ... bara en liten del av alla pengar de skänkt!!!
Inlägg #26: Postat: 2010-03-11 21:16:00
ingloz
slarvfel - fascism
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...