Nu är det julafton för sportfånar

Den här tråden diskuterar artikeln Nu är det julafton för sportfånar.
Inlägg #1: Postat: 2010-03-01 01:41:00
Alex
Öhh, vad är detta för skitsnack egentligen? Du gillar inte idrott - fine. Men kom inte och säg att de som faktiskt brinner för detta skulle vara sämre på något sätt. Idrotten har större betydelse än vad du uppenbarligen har förmåga att förstå, och av ren nyfikenhet skulle jag vilja fråga herr proffstyckare vad här i världen som inte är meningslöst? Vad får man ägna sig åt utan att klassas som en idiot i dina ögon? För att ta ett exempel: är inte musik lika meningslöst enligt dina trångsynta definitioner? Jag har ärligt talat svårt att förstå skillnaden. Utveckla gärna dina påståenden – nej, påhopp – för jag har ärligt talat svårt att ta till mig den oerhört subjektiva och inskränkta syn på idrott som du ger uttryck för i artikeln. Det hela känns ungefär lika nyanserat som Henrik Rydströms korkade utspel om att ishockeyspelare skulle vara obegåvade och ytliga.
Inlägg #2: Postat: 2010-03-01 12:38:00
haku
Kära Lennart.
Så fullkomligt meningslös artikel du lyckats få ur dig.Till gagn för ingen.Det går väl an att spy ur sig meningslösheter om man förmår underhålla med texten sin,då har vi ju genast ett värde i sig.
När man däremot som du vräker ur sig en text som detta,utan att besitta förmågan att fängsla,kan man tycka att skrifterna dina trivs bättre i skrivbordslådan än att i sån myckenhet ta plats i en tidning som strävar efter att underhålla i samband med intressant text.
Laddar...