|
Inlägg #1: Postat: 2001-10-29 16:08:00
|
|
gustav almestad |
tack. skönt att någon säger åt på skarpen när alla fredrikar bara blir fler och fler.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-29 16:17:00
|
|
Jesper N |
Att kalla alla som inte håller med för oinsiktslösa och rekommendera dessa att ägna sig åt självransakan, är inte det uttalanden som skulle kunna uppfattas som nedvärderande maktspråk? eller rentav pajkastning?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-10-29 17:16:00
|
|
Michael Lundahl |
Fåntratt. Exakt samma försvarsställning som män går i. Du unämner dig själv och några få män som sjunger med ordagrannt i kören till "logiska" och "upplysta"... och sedan undrar du varför folk blir sura?! Försök dig på det där med "självrannsakan" som du snackar om... för du verkar inte vara något vidare på det.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-10-29 18:45:00
|
|
Ida Pihl Skoog |
Att dela upp män i två olika grupper tycker jag inte bara verkar inskränkt, utan visar också på en vilja till att inte förstå att det ligger något mycket viktigare bakom det patriarkiska samhället än en biologisk faktor. Med din förenkling legitimerar du männens kvinnosyn och ger det feministiska arbetat en uppförsbacke...
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-10-29 18:52:00
|
|
Frasse |
Jag vill gärna skilja på "feminism" i meningen "kvinnor vill ha rättvisa", som jag självklart stödjer, och feminism- den gamla mossiga marxistteorin med sex är våldtäkt osv. Kampen för rättvisa är evig, marxismen är död. Så det så.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-10-29 19:01:00
|
|
Caroline Blomqvist |
Vill enbart sälla mig till skaran som inser sanningen i förgående talares påstående. Med andra ord Ida, du har helt rätt i din iaktagelse!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-10-30 08:20:00
|
|
Jörgen G |
Ok, så du har försökt sätta dig in i deras situation, men inte lyckats. Därmed är alla som inte tycker som du reducerade till egocentrerade feministfobiska Bajsfredrik-seppon, som inte har rätt att yttra sig. Kul med en nyanserad debatt! Jag undrar bara, varför var du tvungen att börja artikeln med att förtydliga att du vill vara kompis med killar?
|
| |