Inlägg #1: Postat: 2001-10-29 22:41:00
|
Henrik Hermansson |
Jag är av den uppfattning att man inte ska lita på att allt ordnar sig med prozac. Inte med cigg heller. Jag undrar vad för värld vi skapat när så många behöver konstgjorda medel för att må bra.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-31 18:51:00
|
jennie a |
tror inte du vet hur prozac funkar, eller vad det ar till for. det ar inte ett "konstgjort njutningsmedel", det tillfor seratonin till hjarnan till de som har nedsatt seratonin tillforsel. du njuter inte nar du tar prozac, du hoppas pa att ma "okej" istallet for deprimerad vilket brist pa seratonin ofta leder till--en kemisk depression alltsa, ett medicinskt tillstand, att likna med diabetes grov liknelse--prozac det tillfor ett amne som inte produceras tillrackligt hos nagra av oss.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-10-31 20:16:00
|
Henrik Hermansson |
Jag tror att många rökare njuter av livet. Många som inte röker eller njuter av nuet kanske upplever en viss tomhet eller meningslöshet. Då tar man kanske prozac för att må "okej". Det är ingen kemisk förklaring - men jag tror inte att prozac enbart är kemiskt.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-01 02:31:00
|
jennie a |
depression vilket ofta behandlas med prozac, och helst med terapi ar inte bara "en viss tomhet", och betyder inte att man "valjer att inte njuta av nuet." depression ar inte ett VAL. det ar ett fysiskt o medicinskt tillstand som paverkar din somn, din tanke formaga, apptit, stress, angest, m.m. jag forstar vad du vill saga, men tycker inte prozac och rokning har nat med varandra att gora. sorry.
|
|