Leif-Arne |
Jo nu börjar kampen kring strecken hårdna, MODO kom ned på jorden efter två förluster. Frölunda blandar, bra med dåliga matcher, jag är rädd för att de kan bli giftiga inför ett slutspel. Lule och Brynäs ser ut att klara slutspel utan att imponera. Timrå är nog rätt avhängda, Södetälje och Rögle har förmodligen redan börjat scouta lagen som de kommer få möta i kval. Intressant blir hur trion Skelefte, FBK och DIF hamnar, 4:e kommer sannolikt få möta 5:e i första kvarten, därför är en 3:e plats värd offra några droppar blod för. LHC och HV har nog slutat engagera sig i grundserien, räknar sannolikt redan på om de föredrar, Lule, Brynäs, eller MODO i en kvart.
|
jimpah |
Ja verkligen, men det är ju nu det roliga börjar komma anstormande. Jag tror stenhårt på att MODO fixar sitt slutspelsmål medan floppande Frölunda hamnar i riket där ingen bryr sig. Jag håller mig dock för att kommentera eventuell sm-guldmedaljör, det blir nog först efter att ha sett vilka lag som möter vilka så man kan dra lite slutsatser.
|