|
Inlägg #1: Postat: 2010-02-07 00:41:00
|
|
GunnarL |
Höj skatten på inkomster och använd pengarna till att anställa ungdomar i offentlig sektor, dvs. inom vården, skolan och omsorgen där behoven är outsinliga! För övrigt skall centerpartister hålla käften - centern är numera på gränsen till ett högerextremistiskt parti, ledda av die Führerin Maud Olofsson. Gunnar Hedlund roterar nog i sin grav.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-02-07 12:07:00
|
|
Leif-Arne |
"Visst är det så att politiker borde avstå från att kommentera detta" avtalsrörelsen. Men så lämna då avtalsrörelsen till arbetsmaknadens parter, politisk inblandning i de avtal som träffas på den svenska arbetsmarknaden är resultat av okunnighet och historielöshet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-02-07 21:08:00
|
|
Jocke-sourzial |
Jasså finns det ungdomar? Jaså skall de ha jobb? Så här har det låtit i 30-40 år. Pratar inte alliansen om att höja pensionsåldern också?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-02-07 22:03:00
|
|
Utforskaren |
Jocke du har nog så rätt. En av anledningarna är att vår industri har krymt de senaste 30-40 åren. Mycket ar vår industri har sålts utomlands och mycket av det är inte i svenskt ägo längre. Summan är att vårt näringsliv håller på att sälja ut våra arbetsplatser och främst när det gäller industriell tillverkning. Det finns en tedens hos en hel del ungdomar att de vill bli direktörer allra helst och med den inställningen så förstår man att industriella företag sålts utomlands, När de gäller utlänningarna så ska de köra Taxi eller öppna en krog, och torgförsäjare av samma orsak och natur att sälja grönsaker och blommor, det är det här som vi måste har arbetskraftinvandring till. Man kan utan överdrift att Sverige håller på att säljas ut till hugade spekulanter i utlandet.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-02-07 22:21:00
|
|
Utforskaren |
Den här siten påvisar befolkningens generella ägandet av Sverige, det vi närmast äger är våra fritidshus men resten går att se i tabellerna. Nu är det inte markerat vilken nationalitet ägandet består av. Länk: tidskriftenlibertas.wordpress.com
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-02-08 14:59:00
|
|
Utforskaren |
Man kan ju tycka att Sverige skulle ha råd att avskaffa arbetslöshet men svaret på frågan ges med denna site Länk: friatider.se
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2010-02-08 15:14:00
|
|
Utforskaren |
Fy vad det är att ta del av sanningen för många som fortfarande inte inser att det råder en social orättvisa i Sverige som de värst drabbade gäller borne svenskar, men så här har det blivit genom vår tycka synd om mentalitet a la Mona Sahlin som har snyftat till sig svenskarna att gråta ännu mer över de stackars invandrarna som är hemlösa och utfattiga tack vare vi hänsynslösa svenskar mitt uppe i allt ihop. Vem har lyssnat på vem när mången invandrare har det mycket bättre förspänt än en svensk. Länk: politisktinkorrekt.wordpress.com
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2010-02-08 15:14:00
|
|
Utforskaren |
Fy vad det är att ta del av sanningen för många som fortfarande inte inser att det råder en social orättvisa i Sverige som de värst drabbade gäller borne svenskar, men så här har det blivit genom vår tycka synd om mentalitet a la Mona Sahlin som har snyftat till sig svenskarna att gråta ännu mer över de stackars invandrarna som är hemlösa och utfattiga tack vare vi hänsynslösa svenskar mitt uppe i allt ihop. Vem har lyssnat på vem när mången invandrare har det mycket bättre förspänt än en svensk. Länk: politisktinkorrekt.wordpress.com
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2010-02-08 15:29:00
|
|
Utforskaren |
Jo det kan man undra över? citat; Varför nämner man inte ÄFS ÄldreFörsörjningsstöd? En nykommen ”flykting” från exv Somalia eller Irak över 65 år är berättigad till upp till 10.400:- SKATTEFRITT!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2010-02-08 16:04:00
|
|
Carlberg |
Utforskaren, så du menar att jag som utförsäkrad, svensk sjukskriven man på 30 år är mindre värd som endast är berättigad drygt 8000;- per månad? Hur ser motivateringen ut?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2010-02-08 16:15:00
|
|
Utforskaren |
Carlberg en samvetsfråga som inte ska missförstås som svensk och med den rättighet du har, finner jag dig inte att du ska nedvärderas beroende på sjukdom och inte hamna i sämre läge än icke borne svenskar. Jag får be dig om vad du har för ekonomiska medel att jämföra med, alltså vad du får jämfört med andras sjukersättning.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2010-02-08 16:27:00
|
|
BannadC |
Mitt IP bannades, om du undrar vad Socialbiddragsnormen för mig är så ligger den på drygt 3600 per månad och vidare 3800:- för bostad. Totalt 7400:-
|
| |