Miljöpartiets politik leder till högre CO2-utsläpp

Den här tråden diskuterar artikeln Miljöpartiets politik leder till högre CO2-utsläpp.
Inlägg #1: Postat: 2010-01-27 13:32:00
Jocke-sourzial
"Vi i alliansen"? Ingår du där? M är ett opportunistiskt parti, som aldrig har bekymrat sig för miljön liksom Fi som man alltmer liknar förrän det blev politiskt omöjligt att strunta i frågan! Kärnkraften är inte miljömässigt rumsren. Först om 100-tusen år har vi facit på hand, hur pass skadlig kärnkraften blev. Det går inte att komma ifrån den problematiken genom att politiskt skylla på andra, vars alternativ ungmoderaten härovan struntar i!
Inlägg #2: Postat: 2010-01-28 13:46:00
Blackie
Lägg ned snacket om koldioxid vettja.. ni går era ägares ärenden båda två, som dom flesta partier i toppen är toppstyrda av större agendor. Och fler och fler blir medvetna om det faktum för varje minut lyckligtvis nog!. Reinfeldt har gått i spetsen för hela EU för att få till en koldioxids beskattning med hjälp av störtlöjlig skrämselpropaganda som nu är ett korthus som kollapsar i rasande fart.
Om det skulle vara så illa att folk inte lyckas hindra koldioxids agendan så är jag 100 säker på att vi kommer få det mycket jobbigt, baserat på en lögn!. Lite relevanta dokument och citat: Länk: green-agenda.com Och lite förhoppningar ifrån era ägareEngelska artiklar Miliband unveils carbon swipe-card plan Länk: guardian.co.uk Under the proposals, consumers would carry bank cards that record their personal carbon usage. Those who use more energy - with big cars and foreign holidays - would have to buy more carbon points, while those who consume less - those without cars, or people with solar power - would be able to sell their carbon points.

Every adult in Britain should be forced to carry carbon ration cards, say MPs Länk: dailymail.co.uk For the scheme to work, the Government would need to give out 45million carbon cards - each one linked to a personal carbon account. Every year, the account would be credited with a notional amount of CO2 in kilograms.

Rothschild Australia and E3 International to take the lead in the global carbon trading market Länk: prnewswire.co.uk Sydney, Australia - Rothschild Australia and E3 International are set to become key players in the international carbon credit trading market, an emerging commodity market that analysts estimate could be worth up to US150 billion by 2012.

Carbon market could be worth 2 trillion euros in 2020: study Länk: afp.google.com The second-biggest market would be the European Union -- so far the only one in existence -- and would account for 23 percent of emissions rights, the study showed.

Hade så bra som möjligt gott folk!;
Inlägg #3: Postat: 2010-02-01 20:57:00
Leif E Ström
Återigen kommentatorena mixar medvetet ihop klimat och miljö för att nå en vilseledande effekt för ovetenskapliga åsikter. Hur många journalister har frågat Maria Wetterstrand om hur mycket koldioxid som jorden skulle generera i dagsläget utan mänsklig närvaro. Svaret är: om alla människor och människors verksamheter försvann från jorden, skulle ändock 95 av koldioxiden finnas kvar i atmosfären.
Dessutom då temperatursvängningar uppstår pga växthuseffekten har ökad värme en negativ påverkan på CO2. Det är dags att använda sunt förnuft. Klimatet är inte jordens stora problem, det finns andra betydligt viktigare. Om ni ändå envisas så finns det nu möjlighet att frivilligt bidra med ospecifiserad klimatkompensation på flygplatser och resebyråer.
Inlägg #4: Postat: 2010-02-01 21:18:00
Jocke-sourzial
3 Aj,aj, "sunt förnuft"? Dina siffror, och hur du tolkar dem? Du kunde väl åtminstone ge en länk till bloggen där du hittat dom! Att klimat och miljö hänger ihop bör väl inte vara så svårt att begripa? Men allt kan förnekas! De personliga orsakerna bakom är inte ointressanta: "Politisk-influerad psykologi"?
Inlägg #5: Postat: 2010-02-01 21:30:00
Utforskaren
Jocke jag har tagit dig på orden om att klimat och miljö hör ihop. Därför har jag en länk som stärker din förkovran att möta upp med, mot de som inte förstår sig på klimatfrågan, titta på spalten till vänster där du kan plocka ut vad som mest intresserar dig bland titlarna, alltså det som påverkar vårt klimat. Länk: howtosurvive2012.com
Inlägg #6: Postat: 2010-02-01 21:40:00
Jocke-sourzial
Jag vet inte om du är allmänt oseriös, som ett antal andra skämtare här. Det är ju möjligt att det rör sig om ett sökande också från diverse håll förstås... Skall fundera till i morgon...om jag kommer ihåg.
Inlägg #7: Postat: 2010-02-01 21:55:00
Utforskaren
Jocke jag är normalt sett alltid seriös, men det hindrar mig inte att försöka vara rolig, allt beror på vilka kommentarer jag får. Självklart är jag seriös med mitt inlägg med vidhängande länk som gav mig en tankeställare som är värd att dela med sig utav.
Inlägg #8: Postat: 2010-02-01 22:31:00
Janne B
Jag har då aldrig lyckats räkna ut när du är seriös eller när du är rolig.Så mitt behov av att skriva blir allt mindre...
Laddar...