Friår? Nej tack, sex timmar räcker.

Inlägg #1: Postat: 2001-10-28 12:01:00
tobias
precis. sen är det ju en timmas lunch och resvägen till och från jobbet. så det är ju egentligen mycket mer än åtta timmar som går åt för arbetets skull :
Inlägg #2: Postat: 2001-10-28 12:33:00
Sascha
Jag tycker att det vore mkt mer givande att få ett friår - för att någon gång få mer än en helg eller några veckors semester att hinna tänka efter på. En timme om dan.. det fungerar väl mest som en siffra för många av oss, övertid etc. Ge mig ett år. Minst.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-28 12:41:00
tobias
två timmar om dagen. och lagstiftad arbetstid, eller lägre gräns för hur mycket övertid man får jobba eller något i den stilen. själv skulle jag behöva fler perioder i livet att tänka och inte bara en gång och inte ett helt år på en gång. jag tar nog hellre ut några veckors semester om jag behöver tänka över något som kräver helt ledigt.
Inlägg #4: Postat: 2001-10-28 14:19:00
Sascha
Riktigt: 2h.. Tänker ändå att då vi ägnar så mkt tid inom institutioner - skola, förvärvsarbete odyl. - så utgör ett års ledighet en faktiskt paus, till skillnad från håltimmar och tidigare eftermiddagar. Ett år kan ju ägnas åt att prova på andra yrken, resa, åt ev. familj, till att våga prova olika projekt och drömmar - och ändå överleva ekonomiskt under den tiden & ffa behålla den tidigare tjänsten. Men visst - det ena måste väl inte utesluta det andra?
Laddar...