Kroppsscanning – för ett fogligare folk

Inlägg #1: Postat: 2010-01-24 10:59:00
Lars Nilsson
Alltid lika facinerande att studera vänsterns recept för en bättre värld baserad på övertygelsen att de fattiga nog är goda i grunden men förstår inte sitt eget bästa. "Ny kraft måste komma från roten. Demokratiskt valda ombud är i bästa fall förvirrade eller – troligare – redan på väg bort till elitens sjukliga himmelrike", sägs det. Kan man förmoda att en "ny kraft", som vanligt inom extremvänstern, borde uppenbara sig i form av en upplyst diktator?
Inlägg #2: Postat: 2010-01-24 11:28:00
Utforskaren
Det som förvånar är vänsterns klasstänkande som de ständigt klamrar sig fast vid, som svar på alla frågor som för dem är roten till det onda, att det finns förmöget folk och den kategorin är automatiskt vänsterns värsta motståndare. Paradoxalt nog har vänstern förmöget folk i sina egna led men det vill man inte höra talas om.
Inlägg #3: Postat: 2010-01-24 11:38:00
Utforskaren
Lars en bättre värld? jag tror helt frankt att ingen vill ha en bättre värld och de som trots allt har ett hyfsat koncept för detta, blir utpekad som samhällsfrånvänd, med superlativen att vederbörande borde spärras in m.m.
Inlägg #4: Postat: 2010-01-24 11:41:00
marcus.borg
FBI har undanhållit viktiga bevis, bland annat video från kameraövervakning som kunnat visa den mannen som hjälpte "kalsongbombaren" ombord på planet. Och nu har ett ljudband dykt upp där självaste bin laden tar på sig skulden. Man kan undra vem som spelar in dessa ljudband.
Inlägg #5: Postat: 2010-01-24 12:02:00
Utforskaren
Det är intressant att i Bin ladens Jemen där är alla överens om att USA är världens egentliga terrorister. Viasat History sänder oftast mycket bra dokumentärer med den ambitionen att vara sanningsenliga och faktiskt så tror jag i alla fall att de ligger ganska nära sanningen i de flesta dokumentärer till skillnad från dem som våra skvalkanaler sänder som medvetet har ett politiskt syfte för svensk publik.
Inlägg #6: Postat: 2010-01-24 12:02:00
Leif-Arne
I Yxskaftkälen gick förr en äldre ungkarl under öknamnet "Kalsong bombaren". Mannen körde mjölkbussen från Yxskaftkälen till NNPs mejeri i Östersund. Gemenligen ansågs det i bygden att öknamnet berodde på mannens ensidiga kosthåll, som bestod av snabbmakaroner, rökt sidfläsk, snus och lakrisbåtar . Det senare konsumerade han i stor mängd under sina färder. Själv ansåg han att öknamnet var resultat av lögn och illa förtal från stinsen i Hammerdal som ville beröva honom passagerare. -En ren konspiration mot det fria näringslivet, som han själv uttryckte det. Kroppscanning av passagerare var inte heller honom främmande, envar ungjänta som åkt med hans buss vittade i endräkt om hans granskande blick som tyckes kunna se genom deras kläder då de äntrade bussen.
Inlägg #7: Postat: 2010-01-24 12:36:00
avicenna
Dekadenta politiker som vill ha ett mekaniskt samhälle mot extremister som vill spränga allt som kommer i sin väg,det blir intressant att se hur den här sjuka cirkusen slutar.
Inlägg #8: Postat: 2010-01-24 13:00:00
Janne B
Markus 4 / jag tror faktiskt att det är ArHo!
Inlägg #9: Postat: 2010-01-24 13:03:00
Janne B
utf 3/ Superlativ störst,bäst, vackrast, vildast osv
Inlägg #10: Postat: 2010-01-24 13:07:00
Janne B
....där är alla överens om att USA är världens egentliga terrorister. Citat från UTF 5 som strör sanningar omkring sig.;-
Inlägg #11: Postat: 2010-01-24 14:10:00
George Debaly
Dag Nilsson - Dina ord - "OM extrema muslimska grupper verkligen ville bedriva terror mot ett västerland så är flygattacker inte alls det effektivaste sättet. Mest terror skapar den som riktar hot mot de många människornas vardag. Typ bomber på järnvägsräls som detonerar innan fullsatta tåg kör hem folk från jobbet." - avslöjar din okunnighet i ämnet. Har du redan glömt bort bombdåden mot pendetågen i Madrid 2004, eller bombdåden i Londons tunnelbana 2005?
Inlägg #12: Postat: 2010-01-24 17:45:00
ingloz
#9 / ... tänkte detsamma - grammatik är inte lätt :
Inlägg #13: Postat: 2010-01-24 17:51:00
Utforskaren
Ironi är kul att ta del utav men tjatigt i längden, så även jag kanske borde tona ner den sidan, men å andra sidan så är det roligt att läsa dumma kommentarer på ens inlägg, men vem bryr sig.
Inlägg #14: Postat: 2010-01-24 17:56:00
Janne B
...men vem bryr sig. Jag bryr mig väldigt om ...om S ska vara slasktratt eller kvalité. JAN
Inlägg #15: Postat: 2010-01-24 18:20:00
Adamo
Ge man islamisterna en ursäkt för att bedriva besinningslöst våld, mord och förödelse såsom Muhammeds karikatyrer och de kommer att bränna ned ambassader, ta oskyldiga som gissla, spränga sig själva i offentliga platser och göra allt i sin makt för att urskillningslöst döda vemsomhelst varsomhelst.
Inlägg #16: Postat: 2010-01-25 23:26:00
Pia K
Jag fattar ingenting, utom att man måste ha starkare bevakning om de rika roffar åt sig allt?
Du menar att vi själva blir terrorister till slut? :-/
Inlägg #17: Postat: 2010-01-26 13:55:00
Dag Nilsson
Hej Pia! Min utgångspunkt är att det inte är våldsamma islamister som begått de stora terrordåden typ 9/11 och 7/7 i London plus mängder med mord typ palmemordet. Jag tror att den spektakulära terrorn genomförs av mycket kapitalstinna krafter inom västerländerna. Jag tror att man anger muslimer som terrorister för att få gemene man att gå med på en allt mer inträngande övervakning, medan man samtidigt ytterligare ökar kapitalkoncentrationen. Men övervakningen är i slutändan inte alls tänkt att riktas mot islamister. Den är tänkt att riktas mot dig och mig den dag vi blivit skinnade inpå bara kroppen och vill ta tillbaka det, som ett orättfärdigt ekonomiskt system stulit från oss.
Inlägg #18: Postat: 2010-01-26 15:41:00
Thomas L. Aabo
Hur många flyresenärer vil i n t e att medpassagerarna kroppsscannas? !
Inlägg #19: Postat: 2010-01-26 15:44:00
Thomas L. Aabo
Herre gud Dag, inlägg 17! Vi har fått en vänsterstolle värre än Unto.
Inlägg #20: Postat: 2010-01-27 17:12:00
daniel1978
marcus.borg, är kalsongbombaren alltså den senaste konspirationen som lagts till listan? Var det kanske två mystiska män i svart kostym, solglasögon och med öronsnäckor som sågs hjälpa kalsongbombaren ombord? Eller är det kondensslingorna från ett jetplan som du filmat och lagt upp på din blogg "den dolda agendan" under rubriken "chemtrails"? vad tror du att kondensslingorna innehåller, Marcus? Hemlig gas som ska få oss alla att lyda Den Hemliga Världsregeringen? Skönt att Piratpartiet inte nominerar dig till Riksdagen.
Laddar...