|
Inlägg #1: Postat: 2001-10-27 22:28:00
|
|
Carola Ulups, med rötter från Lettland! |
Jag har bara ett svar till dig: Jag är inte rasist alltså inte en person som anser att vissa raser är överlägsna andra.
Mvh
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-27 22:39:00
|
|
Fredrik Brandberg, med rötter från Sverige |
Carola, du har fel men närmar dig sanningen.
Rasism är en ideologi som förespråkar olika ställning i samhället mht ras, ingenting annat. Om du säger att den karelska rasen är överlägsen den gotiska är du fortfarande inte rasist. Antagligen är ordet "rasist!" så lätt att framställa som ett invektiv. Vem tusan vill ropa "rasaccepterare!", "sorterare!" eller "kategorist!".
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-10-27 22:43:00
|
|
Aake |
Märkligt det här.
Mina barn fick kommentarer om
rasism i skolan när de bar mössor med USA-
flagga på och tom när en svensk flagga avbildades på klädesplagget.
Är det bara vissa länder som får vara stolta över sin nationalitet?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-10-27 22:47:00
|
|
Fredrik Brandberg |
Mössor är ett tydligt tecken på rasism! Hitler hade mössa, ja även hitlerjugend!!! Förbjud alla skärmmössor i skolan!!!!! Är det förresten inte redan förbjudet? Vad är straffsatsen, apropå inget?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-10-28 00:27:00
|
|
Carl August |
Jaj, ja. Sen att det ar javligt larvigt med flaggor ar ju en annan sak. Skaffa ett liv, Carola.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-10-29 00:40:00
|
|
Juanita |
Klart att alla ska få flagga, när man börjar se på den svenska flaggan som en nazistsymbol börjar våra problem bli mycket allvarliga. Nazisterna är inga ägare av flaggan, invandrare måste ändra sin attityd tiil den svenska flaggan och den svenska kulturen. Annars kommer vi brottas med det här problemet i all evighet.
|
| |