Inlägg #1: Postat: 2001-10-27 17:37:00
|
Kajsa Kallio |
Jag vet inte vilken tabell som "stämmer", det finns så många olika, BMI, din längd minus 110 eller nåt men vad jag vet är att när jag vägde 63 kilo såg jag ut som ett rangel och idag, femton kilo senare dock inte samma kilo som jag förlorade eftersom dessa jag har nu till viss del är muskler, vilket gör att min kropp ser lite annorlunda ut ser jag nog "normal" ut.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-27 17:39:00
|
Kajsa Kallio |
Vad gäller de som verkligen ÄR överviktiga 20, 30, 50 kilo så är det en helt annan sak. Säkert är det en kombination av arv och miljö. Visst finns det lyckliga, storvuxna människor men när det gäller så många kilo för mycket så handlar det nog mest om de fysiska begränsningar det innebär. Alla "normala" skulle tvingas gå omkring i en fatsuit en vecka, så att de får känna hur det känns men framförallt så att de får se vilken otroligt skillnad det är på hur man blir bemött av andra.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-10-27 17:46:00
|
Carola Ulups |
Jo, det kan jag förstå, att du har sett smal ut. Väger själv ca 59 kg och är 168 cm över havet. Men det är som du säger, för vem och för vad utsätter man sig för denna fixa idé?
|
|