|
Inlägg #161: Postat: 2010-01-16 22:00:00
|
|
Pia K |
ingloz, jag är glad att du håller med mig! Jag är av den åsikten, att religioner är till för människans bästa, åtminstone har intensionen varit så, enligt många som studerat religioner i världen. Sen att makthavare har använt religionen fel, är en annan sak, som inte ändrar fakta, att den troende människan har likheter överallt i världen. De som är troende känner igen varandra, versus de som är ateister, begriper varandras ståndpunkter och så kommer det alltid att vara. Även om man är ateist så kan man väl vara strateg OCH diplomat?? Eller?
Man blir så trött på alla tvivlare, som inte kan acceptera, att vi är bara människor, inet ens flugskitar i universum!
|
| |
|
Inlägg #162: Postat: 2010-01-16 22:01:00
|
|
ingloz |
#159/ Absolut, Adamo, visst vill dom det, om tillfälle ges. Och tillfället kommer nog medan vi tittar åt annat håll eller är upptagna av diverse debatter om vargjakt och sånt...
|
| |
|
Inlägg #163: Postat: 2010-01-16 22:01:00
|
|
Utforskaren |
Adamo 21:40:00 vad anser du om att karekatyrtecknaren i Danmark ska be muslimerna om ursäkt som damerna här tyckler är rätt och riktigt, enär att muslimer kan ha mycket på sitt samvete att be om ursäkt för, men lär aldrig göra det.
|
| |
|
Inlägg #164: Postat: 2010-01-16 22:06:00
|
|
Pia K |
# Man kan inte bete sig likadant, som de som man anser beter sig fel gör!Det är först när man kommer till de verkliga problemen nära inpå, som också jag skulle slå tillbaka, om hot föreligger.
Jag vet, att det finns många invandrade i Sverig, som just flytt från muslimerna i sitt hemland. De har inget gott att säga om muslimer.
Men- muslimerna har inte härjat här- ännu. Jag står i alla fall upp för humanitet och sanning, när det gäller. Strider , bråk och förtryck, kan inte passera i något avseende, men att klaga innan något har hänt, är lönlöst.
|
| |
|
Inlägg #165: Postat: 2010-01-16 22:07:00
|
|
Adamo |
Utforskaren m.m. Den dagen när majoriteten av "svenska" folket blir muslimer kommer Ingloz och Pia att gå omkring med burka för att inte förolämpa islam... nice vad?
|
| |
|
Inlägg #166: Postat: 2010-01-16 22:08:00
|
|
Pia K |
# ingloz 162
Precis huvudet på spiken!
|
| |
|
Inlägg #167: Postat: 2010-01-16 22:09:00
|
|
Pia K |
Adamo- är du säker på det??
|
| |
|
Inlägg #168: Postat: 2010-01-16 22:09:00
|
|
Utforskaren |
Adamo, tänkte inte på det men så kan det bli kanske, undrar om de klär i burka?
|
| |
|
Inlägg #169: Postat: 2010-01-16 22:10:00
|
|
Pia K |
Adamo! Nu blir jag riktigt förbannad! vad tror du egentligen om svenskar?? Skulle vara intressant att höra. För mig förefaller det, som du gissar hej vilt!
|
| |
|
Inlägg #170: Postat: 2010-01-16 22:16:00
|
|
ingloz |
#161/ Ja, Pia K, jag håller med om att människan behöver något att ty sej till när det stormar. När allt är lugnt och fint o solen lyser då är vi duktiga och klarar oss så bra så. Men, som sagt, makthavare är fula fiskar som snärjer in svaga människor i sina nät. Religioner är bra fångstnät, därför kan jag även förstå dem som simmar åt motsatt håll.
|
| |
|
Inlägg #171: Postat: 2010-01-16 22:23:00
|
|
ingloz |
#165/ Adamo, vad praktiskt det skulle vara! Tänk vad skönt att slippa tänka på frisyr o smink o rätt outfit - och tji får alla karlar som gillar att kolla snygga tjejer haha
|
| |
|
Inlägg #172: Postat: 2010-01-16 22:23:00
|
|
Adamo |
# 167 / Pia K: är jag säker på det? absolut! om ni lever då ville jag säga... och att vara iklädd i burka kan i.o.f.s. vara den mildaste som ni kvinnor kan bli utsatta för under sharia lagen. Vad jag tycker om svenskarna? Menar du infödingar eller nyanlända? Okej, jag förstår vad du syftar på: jag har varit "bosättare" i drygt 20 år i Sverige och anser svenskarna i allmänhet vara ganska trevliga människor bortsätt från några enstaka ruttna egg som man kan ändå finna överallt i världen. Men, jag är ganska orolig för vad som pågår här då det är tabu att kritisera islam.
|
| |
|
Inlägg #173: Postat: 2010-01-16 22:32:00
|
|
ingloz |
#172/ Adamo, det är skillnad på saklig kritik och förnedrande hån. Befogad kritik måste alla stå ut med. Även religioner måste man få kritisera, men inte håna och förlöjliga. Som man själv vill bli bemött bemöter man andra. Gör inte du det?
|
| |
|
Inlägg #174: Postat: 2010-01-16 22:34:00
|
|
Utforskaren |
Adamo kommer du ifrån ett muslimskt land, om så är fallet så har du en insikt vad Sharialagen är i högsta grad.
|
| |
|
Inlägg #175: Postat: 2010-01-16 22:39:00
|
|
Adamo |
Utforskaren och Ingloz: jag tycker inte att karikatyrtecknaren i Danmark ritade några vilseledande karikatyrer, utan han gav en ganska realistisk bild av "profeten" Mu. Men vissa tål tyvärr inte sanningen...
|
| |
|
Inlägg #176: Postat: 2010-01-16 22:39:00
|
|
Utforskaren |
Ingloz, Islam stödd av Koranen eller tvärtom, har inte med religion att göra utan är en politisk ideologi, undrar hur många gånger jag skrivit om detta, man få faktiskt skilja på ren religion som inte är lika farlig som den som står omskriven i Koranen och religion är en maktfaktor generellt sett.
|
| |
|
Inlägg #177: Postat: 2010-01-16 22:39:00
|
|
Utforskaren |
Ingloz, Islam stödd av Koranen eller tvärtom, har inte med religion att göra utan är en politisk ideologi, undrar hur många gånger jag skrivit om detta, man få faktiskt skilja på ren religion som inte är lika farlig som den som står omskriven i Koranen och religion är en maktfaktor generellt sett.
|
| |
|
Inlägg #178: Postat: 2010-01-16 22:45:00
|
|
Adamo |
#174 / Utforskaren: nej, jag kommer inte ifrån ett muslimskt land men har närkontakter med några som har upplevt sharialagen. Det är svårt att beskriva här utan att man uppfattas som "islamofob" eller extremist.
|
| |
|
Inlägg #179: Postat: 2010-01-16 22:52:00
|
|
Utforskaren |
Adamo, Lars Wilk som satte ut rondellhundar som skulle föreställa Muhammed, gjorde det som svar på tal för att vi i västvärlden kallas otrogna hundar av islamiterna. #178 jag satt just och tänkte på det att inte någon skriver ned Sharialagarna så att folk får klart för sig, att inte ens Hitler kom på att skriva något så förfärligt.
|
| |
|
Inlägg #180: Postat: 2010-01-16 22:58:00
|
|
ingloz |
#175/ Adamo, där håller jag med dej. Vissa tål inte höra sanningen, och då syftar jag inte på dej. Men här finns väldigt många lättstötta.
|
| |