|
Inlägg #121: Postat: 2010-01-16 11:47:00
|
|
Utforskaren |
Jocke, du får försvara muslimernas rätt som människor men aldrig deras politiska idèologi opåtalad, ha det i åtanke framledes så slipper du skriva osakligheter och beskylla person här för något som tycker illa om Koranens innehåll som är som sagts en politisk idèologi! Ta kontakt med Kadaffi som är helt övertygad om att Europa ska bli muslimskt? Sådana signaler går inte att nonchalera och det är en av många anledningar till att jag slår mot muslimernas politik. I grunden anser jag att religion som en maktfaktor är förkastligt med tanke på kristendomen med deras intriger och maktspel som bibeln vittnar om, som dessutom är en hedendom som jag anser inte platsar i ett civiliserat samhälle.
|
| |
|
Inlägg #122: Postat: 2010-01-16 11:54:00
|
|
Jocke-utsourzad |
En del globalisering är rätt onödig, det är en illusion att "det blir billigare" bara för att folk har mindre löner. Ungefär som Wallstreet trodde man kan skapa förmögenheter på att flytta papper!
Ja jag tror att islamismen, särskilt dess internationella extrema del finns lokala fristående konflikter och dess framväxt I HUVUDSAK har med Israel-palestina, konflikten att göra. Vad tror du, attt den är befald av Allah? Precis som 9-11 hade det, bomberna på Bali osv.
|
| |
|
Inlägg #123: Postat: 2010-01-16 11:58:00
|
|
Jocke-utsourzad |
121 "Snirkelretorik"! Svara på frågan! Stämmer det att "muslimer inte följer våra lagar", ja eller nej? Det är vad mitt inlägg handlade om, och "Deras ledare". Inget annat!
|
| |
|
Inlägg #124: Postat: 2010-01-16 12:03:00
|
|
Jocke-utsourzad |
122 Ericsson sköter väl telenät de har byggt i Kina, eller åtminstone konstruerat? De behövs också antagligen där. Kineserna har väl inte byggt Stockholms tunnelbana, eller?
|
| |
|
Inlägg #125: Postat: 2010-01-16 12:26:00
|
|
Utforskaren |
Jocke du får bedöma det efter den kriminalitet som råder om du tycker då att det är tillåtet enligt våra lagar, är du illa påläst.
|
| |
|
Inlägg #126: Postat: 2010-01-16 13:03:00
|
|
Lasse i Gatan |
#116/ Vet du inte hur ett riksdagsval går till kan vi lägga ned denna
debatt.
|
| |
|
Inlägg #127: Postat: 2010-01-16 13:24:00
|
|
Utforskaren |
Ett tips till Jocke och LA ta kontakt med de kristna som flytt till Sverige från muslimska länder så kanske ert sätt att försvara muslimer tonas ner en hel del, om ni nu inte tror att dessa flyktingar bara ljuger?
|
| |
|
Inlägg #128: Postat: 2010-01-16 13:45:00
|
|
Lasse i Gatan |
Ett förtydligande av uttrycket "Sunt förnuft" för de som hade svårt att ta till sig det, eller innebörden av vad det betyder. Ett uttryck som jag hört så länge jag kan minnas och har använts under flera generationer bakåt i tiden. Sen får Sourze akademikerpolis säga vad de vill. Sålunda lyder:Sunt förnuft är en vardaglig benämning på sådant förnuft som rör sig på en alldaglig och lättförståelig nivå. I lite mer detalj kan detta dels innebära en sund och normal förstånds- och omdömesförmåga, dels den allmänna meningen — det vill säga samlingen av de åsikter om världen och tillvaron i allmänhet som delas av alla med ett allmänt sunt förnuft.
Plus en länk: Länk: dn.se
|
| |
|
Inlägg #129: Postat: 2010-01-16 14:03:00
|
|
Lars Nilsson |
#112. Först säger Jocke: "Däremot tror jag inte på att skicka varor kors och tvärs över klotet", sedan anser han också att export av tjänsteproduktion tex att kineser kör tunnelbanan i Stockholm är fel. Fast däremot är det fritt fram för Ericsson att kränga mobilnät i Kina för dom svenskar konstruerat och byggt! De "Grönas" logik och framtida underbara samhälle blir allt mer svårförståeligt och inskränkt svenskt.
|
| |
|
Inlägg #130: Postat: 2010-01-16 14:36:00
|
|
Jocke-sourzial |
Herre min skapare! "Muslimer kommmer aldrig att anpassa sig till våra lagar", skrev du. Generalisering och kollektivt skuldbeläggande, för hela lagboken, i futurum t.o.m! Du kan ju lika gärna säga att "svenskar kommer aldrig att anpassa sig till våra lagar." Även om det nu kan finnas någon enstaka lag som bryts mer av muslimer, så finns det med säkerhet även vissa lagar som mest bryts av infödda svenskar! Hade du sagt som ovan, eller Åkesson, i en TV-debatt hade du/han gjort bort dig/sig totalt!
|
| |
|
Inlägg #131: Postat: 2010-01-16 14:42:00
|
|
Utforskaren |
Jocke lägg ner, du pratar i nattmössan, skaffa dig information först innan du yttrar dig.
|
| |
|
Inlägg #132: Postat: 2010-01-16 14:42:00
|
|
Jocke-sourzial |
126. Det tycker jag du skall göra i så fall. Vi har ju pratats vid, sansat. Är inte där nu, obs! Men om du påstår att "om några år med demokratiska val får de muslimerna majoritet och kan stifta egna lagar i riksdagen" så får du väl förklara dig. Men då tar debatten slut tycker du? Ok för mig!
|
| |
|
Inlägg #133: Postat: 2010-01-16 14:45:00
|
|
Jocke-sourzial |
131 Ho, ho! Det är du som skall ge information, nu som tidigare. Det är så det går till i en debatt när man går ut med ett generellt påstående! Men OK, godnatt då!
|
| |
|
Inlägg #134: Postat: 2010-01-16 15:00:00
|
|
Jocke-sourzial |
129 Käre Lars Nilsson, du också? Vem har sagt att det är fritt fram, eller ens motsatsen att Ericson gör telenät i Kina? DU tog upp det. Det, nätet, en produkt är ett faktum. Kineserna har inte tekniken. Antagligen tar de över driften så smångingom, vad vet jag. Men vi har tekniken en pågående tjänst att driva vår tunnelbana! Dock: Och vem vill ha bort all handel mellan länder!? Jag, de gröna? Nonsens! Det finns vettig handel, och det finns onödig, slöseri med pengar och miljö. Tycker även företag i t.ex Frankrike. Det är det senare det handlar om. Tycker du det är bra t.ex. att skinkor skickas tvärs över Europa med hjälp av EU: s subventioner, våra skattemedel? När miljö-, och klimatproblemen accentueras om några år, med tillägg till energi och resursproblem vilka är ett faktum oavsett grön ideologi eller ej, så kommer onödig handel, slöseri med resurser, att bli det som rationaliseras bort först. Så har skett i företag, och planeten borde också behandlas som ett välskött företag. Om du förstår eller accepterar metaforen.
|
| |
|
Inlägg #135: Postat: 2010-01-16 15:00:00
|
|
Utforskaren |
Om du kallar fakta för generalisering så är det upp till dig, ibland får man generalisera om sådant som ligger troligast sanningen, jag gör precis som våra folkvalda politiker generaliserar att till exempel att alla SD anhängare är främlingsfientliga, det accepterar du helt klart som du går an.
|
| |
|
Inlägg #136: Postat: 2010-01-16 15:06:00
|
|
Jocke-sourzial |
135 135 Man kan inte kalla rena spekulationer om andra folk i famtiden för fakta! "Kommer aldrig att anpassa sig..." Sånt snack! Fördomar kallas det! Och jag sa natti, natti, respektera det. Du tröttar ut mig!
|
| |
|
Inlägg #137: Postat: 2010-01-16 15:13:00
|
|
Utforskaren |
Så länge muslimer i Sverige inte tar avstånd från Koranen så lär de inte acceptera vår lagbundna politik utan islams ideologi som gäller, är det att respektera Svea rikes lag? Svara på det Jocke ja eller nej
|
| |
|
Inlägg #138: Postat: 2010-01-16 15:30:00
|
|
Lars Nilsson |
Varför har ingen hört talas om buddistiska terrorister? För att buddister bara finns i rika länder och man inte har någon motsvarighet till Israel/Palestinakonflikten och att man i buddistiska länder aldrig upplevt något negativt från USA? Jag tror inte på den "sanningen", men många som anser att den muslimska fundamentalismen beror på kombinationen: fattigdom/Israel-Palestinakonflikten/USA, i logikens namn borde anse det!
|
| |
|
Inlägg #139: Postat: 2010-01-16 15:43:00
|
|
Utforskaren |
Palestinakonflikten/Israel ställer båda parter i dålig dager. Om den dagen kommer till försoning mellan konfliktherrarna så kanske fler människor kommer till en sund insikt som jämförelse, att båda grupperingarna i dagsläget är samma kålsupare.
|
| |
|
Inlägg #140: Postat: 2010-01-16 16:14:00
|
|
jonjovan |
Det finns "buddhistiska terrorister" på Sri lanka och i Nepal, Indien och i Tibetanska Kina. Dessutom är knappast alla positivt inställda till USA, den nepalesiska maoistgerillan är t ex starkt USA-kritiska.
|
| |