|
Inlägg #21: Postat: 2010-01-13 16:21:00
|
|
Utforskaren |
#29 varför skulle det vara mer oförskämt än när politiker kallar svenskar för Nazister, rasister, extremister och främlingsfientliga och även här förekommer sådana epiteter. Att lägga undan bibeln ett tag för att ta del av världen och vårt samhälle ser jag snarare som ett gott råd som jag gav Janne eftersom han inte är intresserad av den politik som förs. Jämfört med vad våra ledare håller på med av ren smädelse.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2010-01-13 16:34:00
|
|
Janne B |
UTF 21 Du har ingen aning om ,om jag läser Bibeln dagligen eller en gång om året. Så redan där är du helt osaklig. / I över 30 år var jag en profilerad politiker i Umeå/Västerbotten och har även sedan dess varit ytterst uppdaterad i politiken./ I ca 40 år var jag socialarbetare av alla de slag så nog har jag tagit del av världen och samhället. Jag följer nu trots mina svåra sjukdomar dagligen den politik som förs. //MenUTF har mig veterligt aldrig gjort något alls. Har jag fel på detta så är det ju lätt för UTF att bevisa.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2010-01-13 16:54:00
|
|
Utforskaren |
Janne, har du också läst i bibeln att man inte ska dricka kaffe på morgonen? Jo det står faktiskt så, för att testa din kunskap, trots att jag läser bibeln sporadiskt så såg jag det. Tyvärr så har jag en hel del annat jag gör mellan inläggen här och det är att förvissa mig om hur folk pratar ut i det blå, inte för att det är det jag söker, men hittar det så påtagligt att det har blivit en sanning för mig och därför kan jag rekommendera dig hur breda massan tycker och tänker, ungefär som här men mycket värre. Dessa sk politiska sanningarna som politiker kläcker ur sig är inte vatten värda ute på webben.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2010-01-13 16:54:00
|
|
Utforskaren |
Janne, har du också läst i bibeln att man inte ska dricka kaffe på morgonen? Jo det står faktiskt så, för att testa din kunskap, trots att jag läser bibeln sporadiskt så såg jag det. Tyvärr så har jag en hel del annat jag gör mellan inläggen här och det är att förvissa mig om hur folk pratar ut i det blå, inte för att det är det jag söker, men hittar det så påtagligt att det har blivit en sanning för mig och därför kan jag rekommendera dig hur breda massan tycker och tänker, ungefär som här men mycket värre. Dessa sk politiska sanningarna som politiker kläcker ur sig är inte vatten värda ute på webben.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2010-01-13 17:00:00
|
|
Janne B |
KAFFE Upp till bevis som vanligt. Kaffe kom nog till Medelhavet omkring 1600-talet. Men the från Kina sannolikt mkt tidigare!
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2010-01-13 17:06:00
|
|
Utforskaren |
Jo du, Janne, det står " man skall icke fika, efter nattens synder"
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2010-01-13 17:22:00
|
|
Janne B |
JA FIKA är väl din nivå. Har du märkt att mogna kunniga människor debatterar allvarliga saker här?
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2010-01-13 17:34:00
|
|
Utforskaren |
Janne lite skoj ibland livar upp stämningen tror jag. Man är inte glad över att du tar illa vid dig märker jag. Nej nya friska tag, för vi måste ändå gå vidare och från min sida ska jag avhålla mig från att göra dig ledsen och besviken.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2010-01-13 19:26:00
|
|
ingloz |
#28 / Nej, Utforskaren!! Har man sårat någon tror jag det är lämpligare att be om förlåtelse än att komma med ett klumpigt skämt.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2010-01-13 19:41:00
|
|
Jocke-utsourzad |
Precis! Och till fikat: "Man skall inte bära färskt vetebröd i sin väska"! Nej vad är det jag säger - "Falskt vittnesbörd mot sin nästa", skall det vara. Är ni inte lite pinsamma och långdragna här flera stycken? Obs Inget försvar för någon är detta heller...
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2010-01-13 20:10:00
|
|
Utforskaren |
Tänk vad det vore bra att varje gång jag blir påhoppad kommer Ingloz in och begär att nu ska det be om förlåtelse. Är det här ett fritt forum för åsikter och alla som deltager får leken tåla, eller har Sourze blivit en religiös anrättning? Ingloz du får gå till kyrkan i dess andrum så att du får frid i själen här på Sourze är inte fridens avdelning som bekant.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2010-01-13 20:10:00
|
|
Utforskaren |
Tänk vad det vore bra att varje gång jag blir påhoppad kommer Ingloz in och begär att nu ska det be om förlåtelse. Är det här ett fritt forum för åsikter och alla som deltager får leken tåla, eller har Sourze blivit en religiös anrättning? Ingloz du får gå till kyrkan i dess andrum så att du får frid i själen här på Sourze är inte fridens avdelning som bekant.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2010-01-13 20:14:00
|
|
Janne B |
till kyrkan i dess andrum.....det var i vart fall en rolig språkförnyelse...
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2010-01-13 20:35:00
|
|
ingloz |
#32/ :-
|
| |