Den sänkta vinskatten gör mig upprörd

Den här tråden diskuterar artikeln Den sänkta vinskatten gör mig upprörd.
Inlägg #1: Postat: 2001-10-26 19:45:00
Bertram
Jag vill dricka vin. Gott, helst rött, vin. Gärna en whiskeypinne eller konjagare på fredagskvällen också. Ju billigare destu bättre.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-26 20:36:00
gisela
varför utgår du ifrån att människorna måste skyddas från sig själva? varför är du så mycket smartare än alla andra, menar du? varför är gemene man så dum att hon inte kan ta vara på sig själv? motivera det, tack.
Inlägg #3: Postat: 2001-10-27 05:24:00
Olle
Jag trodde först att ditt inlägg var ett skämt, men ack.. Jag kan skriva en massa men det här räcker: varför måste svenskarna "skyddas" mer än andra européer?
Inlägg #4: Postat: 2001-10-27 11:11:00
Charlotte
Jag är en aningens irriterad på dessa nykterister vissa som anser att vi som dricker lagom mängd alkohol kommer att bli missbrukare nu när det blir billigare.... Vad hyser man för slags förtroende till människor då? Det känns som om "ni" underskattar oss andra och vårat eget omdömme. Tillgång konsumtion? Nej, inte alltid!
Inlägg #5: Postat: 2001-10-27 13:16:00
Tore Jarlo
Varför ska vänstern alltid handikappförklara det svenska folket? Inget vet bäst hur mycket jag ska dricka, inte du, inte Göran Persson och inte någon annan heller! Låt folk ta ansvar för sina egna liv!
Inlägg #6: Postat: 2001-10-28 16:17:00
Daniel
Just nu är det billigare, rent berusningsmässigt, att köpa knark än alkohol. Tycker du att det är ett bra betyg för den svenska alkoholpolitiken ?
Inlägg #7: Postat: 2001-10-29 09:41:00
Leva livet
Jag för min del tycker det är gott med vin, drinker gärna några drinkar i baren, och ser fram emot en lägre skatt. Jag kan inte se något skäl till att ha annan skatt på vin än på andra livsmedel. Och om vi talar om skador, så borde vi i så fall ha skatt på fläsk...
Laddar...