|
Inlägg #1: Postat: 2009-12-31 13:01:00
|
|
Bente |
Tack att du delar med dig av denna fina dikt, den tyckte jag om. Gott nytt år till dej också. Hälsar Bente
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-12-31 15:57:00
|
|
ingloz |
Fint, Birgitta! Jag tycker du fångar den där lite ängsliga känslan man har inför ett nytt decennium som bara måste bli så fint och bra som möjligt när det vi lämnar bakom oss innehållit så mycken svärta. Nu har vi ett rent och fint papper framför oss och de första strecken blir därför trevande och försiktiga. Men snart får vi upp ångan och förhoppningsvis ska vi lyckas att göra något bra den här gången. Önskar dej det bästa året någonsin, år 2010!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-12-31 18:14:00
|
|
Beth4020 |
Bente: Tack ska du ha för dina ord....jag önskar dig ett gott nytt år jag med.....sköt om dig!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-12-31 18:16:00
|
|
Beth4020 |
Ingrid: jag tycker om känslan av att vi påbörjar ett nytt papper som vi kan skriva vad vi vill på...sedan försvinner den känslan allt eftersom men den är skön att få smaka på lite ...... :-
Ett gott nytt på dig! :-
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-12-31 19:09:00
|
|
Janne B |
Vi människor ahr uppfunnit många slags tidräkningar genom årtusendena. Nu har vi ett ologiskt system med tolv månader. Trots att vi brukar räkna i decimaler. Oktober betyder Åtta men är vår tionde månad. Låt oss ny fira Nyår som vi lika gärna kunde ha firat då solen vänder mitt på sommaren.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-12-31 19:24:00
|
|
Beth4020 |
Gott nytt åt på dig Janne :- på trots av all ologiken.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-12-31 20:03:00
|
|
Janne B |
Beth Tack du för detta år du som glatt mig så mycket med både lättbegripligt och svårbegripligt. Andlig mat med lite tuggmotstånd är bäst...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-12-31 23:45:00
|
|
GunnarL |
Tack för Din fina dikt Birgitta! Så här i årets sista skälvande minuter vill jag passa på att önska alla ETT GOTT NYTT ÅR! Jag vet att jag ibland skriver en massa skit, men faktum är att ni är många jag tycker väldigt mycket om efter flera års debatterande och skrivande. Jannne B, Sunny, steno, Lars Nilsson, CMO, Leif-Arne, peter_, Unto S, ingloz, m.fl. m.fl. Vi möts igen 2010.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2010-01-01 00:20:00
|
|
Lars Nilsson |
#8. Håller med Dig Gunnar! För övrigt kommenterar jag sällan Birgittas artiklar och inte heller Sunnys. Finns liksom inte så mycket att tillägga!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2010-01-01 02:01:00
|
|
Bitel E A B |
Jag hoppas att hela detta decennium blir lyckosamt för alla souzare,
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2010-01-01 02:20:00
|
|
Sunny fri |
Lars:Desto mera hedrad får jag känna mig efter din kommentar.Nu har raketerna slutat regna över vår himmel:ett gott nytt år önskar jag ala på Sourze!!
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2010-01-01 10:10:00
|
|
Utforskaren |
Ett särskild tanke och nyårslöfte skall vi alla försöka att hålla som är enkelt och det är den fina stämningen vi har haft de senaste månaderna som är ett gott bevis på att vi är vuxna och mogna människor som håller en bra standard. Härmed önskar jag alla en god fortsättning på det nya året som blir spännande som ett valår med plats för överraskningar utöver det normala. Personligen önskar jag att vår befolkning vinner valet som innebär att politikerna lyssnar på folkets åsikter som omväxling mot många tidigare år.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2010-01-01 11:05:00
|
|
Janne B |
Gunnar L 8// En stad som ligger på ett berg går inte att dölja står det i min Bibel. Inte heller sympatier och vänskap går att dölja. Skit är en restprodukt här ilivet - svår att undvika ;- NU börjar en radiogudstjänst från en Missionskyrka i Göteborg. Frid på er o hela Världen.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2010-01-01 14:26:00
|
|
Beth4020 |
Gunnar och Lars: Tack för fina ord som påbörjar detta år och jag önskar er glädje och kärlek i överflöd :-
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2010-01-01 14:27:00
|
|
Beth4020 |
Utforskaren: Ja, jag håller med om att klimatet blivit mer behagligt här och jag håller tummarna för att det ska fortsätta långt in i 2010......
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2010-01-01 23:05:00
|
|
Sunny fri |
Du har skrivit en underbar dikt Birgitta! Just det nya blanka rena.Jag har en kär sång som jag brukade sjunga för min norska dotter.Ska försöka kopera in lite:
Norsk text: Alf Prøysen/
Det var en liten gutt som gikk og gret og var så lei/
Hæin skulle tegne Babylon, men lærer’n hæin sa nei/
Hæin ød’la hele arket, hæin var tufsete og dom/
men så hørte hæin et sus som over furukrona kom/
Refräng:
Du ska få en dag i måra som rein og ubrukt står/
med blanke ark og farjestifter tel/
og da kæin du rette oppatt æille feil i frå i går/
og da får du det så godt i mårå kvell/
Og om du itte greie det og æilt er like trist/
så ska du høre suset over furua som sist/