|
Inlägg #1: Postat: 2009-12-26 20:09:00
|
|
Lars Nilsson |
SVT:s korrespondent i USA har hela dagen envisats med att i nyhetsprogrammen påstå att planet tillhör Northwest Airline samtidigt som man visar en bild där det tydligt framgår att planet tillhör Delta Airline. TV4 och sin sida påstår att Deltaplanet ett rätt där kom från Lagos via Amsterdam. Det är bara så att Delta inte flyger från Lagos, däremot kom personen ifråga från Lagos. Petimetersynpunkter kan tyckas. Men klarar man inte av basfakta, hur riktig är då annan rapportering? Har Ni för övrigt noterat hur ofta närmast dagligen nyhetsprogrammen i SVT och TV4 har problem med översättningen TV4 senaste idag kl 19.00, programledare som glor i fel kamera, felannonserade eller överhoppade inslag mm. Jämför med BBC eller CNN.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-12-26 20:46:00
|
|
GunnarL |
1/ Jag håller med Dig Nilsson! Må jag också vara en petimeter, men felen är näst intill legio. Speciellt retar jag mig på alla tjejer som läser ekonominyheter och inte inser att det är en jävla skillnad på hundra miljoner och hundra miljarder! Den förväxlingen är oerhört vanlig och visar bara att de inte begriper ett skit av vad de läser.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-12-26 20:49:00
|
|
GunnarL |
forts. Och det gäller såväl SVT som TV4 och för övrigt även Sveriges Radio. Men det är väl ett tecken på sedernas förfall i det här landet. Skolans misslyckande och bildningens nederlag!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-12-26 20:50:00
|
|
cmologgad |
#1 verkar som attt det var ett "Delta-märkt" plan som användes för en Northwest flight. Delta och Northwest slogs ju ihop nyligen.
|
| |