Inlägg #1: Postat: 2009-12-24 14:25:00
|
Lars Nilsson |
I måndags höjde AB priset med 1 kr dvs 10. Idag, på julafton firande man med att höja med ytterligare 1 kr. Dvs på fyra dagar med 20. Expressen firande dock,som sig bör en liberal tidning, först på julafton, med att att märkligt nog också höja med 2 kr. Men, som alla grävande journalister vet, vilka påpassligt bevakar alla kartellbildningar, råder ingen sådan inom deras egen bransch. Därför är förstås en en prishöjning på 20, vid en låg inflation, inte ens värt att skriva om, för dessa tidningars prisbevakande konsumentjournalister. Självklart skriver inte heller ledningarna för tidningarna något om anledningen till en 20 höjning.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-12-24 14:28:00
|
Lars Nilsson |
Tänk på detta nästa gång Ni läser något snyftreportage om hur andra företag höjt sina priser.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-12-24 14:46:00
|
Utforskaren |
Höj priset med hundra procent så slipper folk läsa dessa skittidningar och journalisterna kan söka sig ett nytt anständigt jobb.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-12-24 17:14:00
|
Unto S |
#1. ”I måndags höjde AB priset med 1 kr …” Vilken katastrof Lars Nilsson! Att pensionärerna har en straffskatt på 700 kr gör väl inget, eller hur alla nyliberaler … God jul alla utsugare!
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-12-24 18:17:00
|
Lars Nilsson |
Som representant för arbetarnas fiende, fackets bödlar och välfärdens dödgrävare får jag önska Unto en God Jul. Hoppas bara att Du nästa år skriver mer på Sourze.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-12-24 18:29:00
|
Janne B |
Hoppas att alla skrivkunniga damer o herrar fortsätter nästa år med skarpa åsikter. Dock inte med så häftiga formuleringar att redaktören ramlar av stolen.Själv har jag blivit mesigare men inte menlös. / Snön lyser vit på taken o endast tomten är naken om baken!
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-12-24 23:55:00
|
GunnarL |
God Jul Nilsson! Jag förstår så väl att Du har ett elände med de höjda priserna på Aftonbladet och Expressen. Det svider naturligtvis! Eftersom jag sett Karl-Bertil Jonsson i kväll - Du vet han med mottot att man skall ta från de rika och ge till de fattiga - så har jag ett förslag. Om Du uppger något kontonummer så skall jag skicka Dig en peng så att Du även i fortsättningen har möjigheten att läsa det där skräpet. Därmed skulle jag uppfylla idealet: "att ta från de rika och ge till de fattiga" - det är ju trots allt jul!
|
|
Inlägg #8: Postat: 2009-12-25 00:44:00
|
Sunny fri |
Gunnar:Nu börjar du ju låta som tomte
|
|
Inlägg #9: Postat: 2009-12-25 00:56:00
|
GunnarL |
8/ Jo Sunny, men det är jul och då skall man vara lite extra snäll! Och mitt goda hjärta blöder för stackars Lars Nilsson som drabbas av dessa orättfärdiga prishöjningar på de här skräpblaskorna - tidningar som han förmodligen inspireras av att läsa. En stackars Östermalmspensionär har naturligtvis inte råd med detta! Medan andra människor skänker pengar till hemlösa och medellösa medmänniskor så är jag givetvis beredd att ge en slant till Lars Nilsson - det är ju självklart.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2009-12-25 00:57:00
|
Lars Nilsson |
#8. Gunnar inte bara låter som tomten. Han är tomten.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2009-12-25 01:02:00
|
GunnarL |
För övrigt Sunny - God Jul! Jag hoppas Du haft en fin julafton - det har jag haft.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2009-12-25 21:42:00
|
GunnarL |
Eftersom Lars Nilsson inte lämnat ifrån sig något kontonummer där jag kunnat stötta honom med ett litet bidrag satte jag in 500 kr på plusgirokontot 901950-6, för det kunde jag utantill. Hoppas att de inte köper Aftonbladet o Expressen för pengarna. Jag tycker att fler skall följa mitt exempel, dvs. i första hand stötta Lars Nilsson och i andra hand stötta Radiohjälpen!
|
|
Inlägg #13: Postat: 2009-12-25 22:56:00
|
Sunny fri |
Gunnar:Vi firade julafton här den sisa advent:I söndags.När de barn o barnbarn som inte bor här åkt hem lade jag mig ner o sov i 16 timar nonstop med Bellman.Utan mina sömntablettter.Så det var nog en väldigt lyckad julafton!!
|
|
Inlägg #14: Postat: 2009-12-25 23:14:00
|
Lars Nilsson |
#12. Det var vänligt tänkt av dig Gunnar men prishöjningen klarar vi på Östermalm. Värre blir det för Er i obyggderna, där många i likhet med Dig, redan före höjningen format sin omvärldsbild via en trettio år gammal tecknad film och där tidningars kvalitet enbart bestäms efter dess duglighet på torrdasset.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2009-12-26 00:29:00
|
GunnarL |
14/ Om Ni nu klarar prishöjningarna på blaskorna så förstår jag inte Din upprördhet. Här i "obygderna" undviker åtminstone jag att läsa de här två tidningarna, eftersom jag anser att de står för en stor portion av fördumning i samhället. Jag menar - att över huvud taget ta upp en prishöjning på 1 kr eller t.o.m. 2 kr i en värld som ser ut som den gör tyder ju på att fördumningskampanjen varit framgångsrik! Så jag ömkar Dig Lars Nilsson och gratulerar Radiohjälpen! Så lite nytta gjorde Ditt inlägg i alla fall!
|
|
Inlägg #16: Postat: 2009-12-26 00:58:00
|
Lars Nilsson |
#15. Å förlåt. Jag glömde för ett ögonblick att Dina inlägg här på Sourze, till skillnad från mina tarvliga och världsliga, karaktäriseras av diskussioner om de för mänskligheten stora och avgörande frågorna. Inte sällan, har jag också numera förstått, med stöd av Dina betydande kunskaper inhämtade via tecknad film.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2009-12-26 01:10:00
|
GunnarL |
16/ Vadå tecknad film? Jag fattar inte vad Du talar om...Men lägg Dig nu och sov - klockan är mycket - och dröm om den elaka värld där både Aftonbladet och Expressen höjer priset med två kronor hela två kronor!. På så sätt drömmer Du mardrömmar till ett billigt pris och får dessutom en möjlighet att sluta köpa den där skiten! Prenumerera i stället på Barometern, Östra Småland eller Smålandsposten så kanske det smyger in sig ett uns av kvalitet även i Ditt tidningsläsande!
|
|
Inlägg #18: Postat: 2009-12-26 11:02:00
|
ingloz |
#16/ Fy 17 vad jag skulle gilla dej, Lars Nilsson, om du inte vore så himla elak :
|
|
Inlägg #19: Postat: 2009-12-26 11:31:00
|
Janne B |
Du förstår kära Ingloz att det krävs en betydande begåvning för att SPELA elak. Det är mkt enklare att spela snäll osv.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2009-12-26 16:51:00
|
ingloz |
#19/ Jadå käre, Janne B, jag har förstått att Lars Nilsson är riktigt gosig under ytan, medan du, Janne B, egentligen är en riktig hårding :
|
|