Försvar om Linda Skugge

Inlägg #1: Postat: 2001-10-26 11:48:00
kee
tjaa... jag skulle vilja säga att alla som är för jämlikhet mellan könen är feminister, men det stämmer inte. eftersom efter det finns det tusen indelningar och vissa vill inte kopplas ihop med andra.. det är skitsvårt. men ingen har rätt att säga att nån annan inte är en äkta feminist... så länge dne inte uttryckligen gör nånting för att motverka feminismen.. eh.. eller nåt.
Inlägg #2: Postat: 2001-10-28 03:49:00
RW
Det räcker visst mycket bra att säga att man är feminist om man är för jämlikhet mellan könen. Sen om man vill tillskansa sig ett prefix till ordet så blir det raskt mycket MYCKET krångligare. Vilket egentligen belyser huvudproblemet med termen "feminist." Är man för jämlikhet mellan könen/raserna/klasserna borde man kunna använda sig av ordet "humanist." "Feminist" borde per definition vara en subgrupp till "humanist."
Inlägg #3: Postat: 2001-10-28 03:49:00
RW
Nu är ordet humanist tyvärr upptaget av def. "studerande av humaniora" men det är väl inget man inte kan ta tillbaka och göra synonym av, eller?...
Inlägg #4: Postat: 2001-10-29 11:07:00
Christian Hasselberg
Jag har surfat iväg och läst alla krönikor som Skugge har på sin hemsida och vet du vad? Jag tycker att hon "uttryckligen gör nånting för att motverka feminismen". Människan hatar ju män! Att ha henne som massmedial feminist vore ju som att sätta en Sverigedemokrat som beslutsfattande i invandrarverket! Det är ju krönikor som hennes som utlöser "Lundell-brev"...
Inlägg #5: Postat: 2001-10-29 21:23:00
Rebecka
Jag ar sjalv feminist, och du har en poang i det du sager, Christian. Linda Skugges manshat ar sakert en av alla orsaker till att feminister forknippas med manshatande. Det ar javligt synd att unga tjejer idag inte vill kalla sig feminister. Nar Froken Sverige kandidaterna intervjuades var de smarta svaren pa "ar du feminist?" "Nej, jag rakar benen" eller "nej, det ar jag inte for jag hatar inte killar."
Inlägg #6: Postat: 2001-10-29 21:42:00
Ulrika
Grund definitionen för att kalla sig feminist är att man uppmärksammar ojämlikheten mellan könen och att man vill göra ngt åt denna. Något alla borde kunna skriva under på,
eller hur?
Inlägg #7: Postat: 2001-10-30 00:07:00
kee
hon hatar fanimej inte män! men herregud, det är just fjanterier som det här som jag ser ner på. just ni som är så himla konstiga. gå till gästboken på hemsidan istället, där lär ni finna allierade och såna som vill säga emot, fattar inte att de inte tröttnar dock.
Inlägg #8: Postat: 2001-10-30 08:33:00
Christian
Ok, nu vet jag inte om böckerna ger en annan insikt i Lindas värld än krönikorna, men är det inte rent skärt manshat flickan sjuder av i sina krönikor så finns det inget manshat i den här världen. Alla män är otrogna för eller senare, män smiter konstant från hushållssysslor... För att göra en Lundellare själv då så låter Linda nydumpad, problemet är ju bara att man kan ju inte vara nydumpad flera år på rad....?
Inlägg #9: Postat: 2002-02-24 21:20:00
jonas nilsson
christian- påstår du alltså att det kommer som en överraskning för dig att män gör mindre hushållssysslor än kvinnor? om du tror att det linda påstår är att precis ALLA män smiter från hushållssysslor så är det synd om dig, för då är du korkad
Inlägg #10: Postat: 2002-10-11 07:33:00
I.
Till Christian; jo böckerna är konst. Och samhällsinlägg, förstås. Och Linda hatar inte män.
Laddar...