Inlägg #1: Postat: 2009-11-30 14:46:00
|
Jocke/sourzial |
Det konstaterar Skolverket i en analys från 469 Gymnasieklasser. "Kvinnliga elever får betydligt oftare högre betyg i förhållandet till provresultat än manliga." Ur SVD m.fl.
Länk: svd.se
|
|
Inlägg #2: Postat: 2009-11-30 16:59:00
|
Jocke/sourzial |
Att våra söner diskrimineras, trots ständiga påekande om tvärtom, det är visst inte så intressant? Men man får kanske vara glad att man inte blir påhoppad och utmobbad, som förra gången. Eller? När jag tog upp frågan om "flickors våld mot pojkar". Sånt "fick man inte säga", då. Det är bara att hoppas en och annan nostalgiker vaknar så småningom, om läget i landet för folket NU!
|
|
Inlägg #3: Postat: 2009-11-30 17:08:00
|
Janne B |
OM man tar upp samma ämne fem ggr om dagen då blir det lite tjatigt och man kan tro att redaktionens spelare har hakat upp sig.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2009-11-30 17:16:00
|
Jocke/sourzial |
Vem tar upp samma saker fem gånger om dagen?!? Och var ser du det i detta fall? Att skolan diskriminerar pojkarna i betyg har det varit helt tyst om, till nu. Men du tycker det är en strunsak att hålla tyst om kanske? "Fem gånger?" Vart vill du komma, mer censur?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2009-11-30 17:31:00
|
Jocke/sourzial |
F.ö har jag tagit upp hur Skolverket, som jag haft en hel del att göra med, ofta missköter sin verksamhet. Det gäller hur de kollar arbetsmiljön, pedagogik, friskolor och annat, och brister i verkets egna kompetens och ambition på området. Att betygen är orättvisa är inget nytt, men liksom vid andra problem i skolan så kan det sopas under mattan i åratal. Med hjälp av politiskt korrekthet, brist på civilkurage, grupptryck och annat. Det är mycket som är känsligt i Sverige som skall hållas under mattan. Annars kommer censurivrarna...
|
|
Inlägg #6: Postat: 2009-11-30 17:48:00
|
Janne B |
Endast staten kan bedrica Censur och det ska inte förväxlas med redaktionellt arbete.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2009-12-01 19:16:00
|
Janne B |
Vår redaktion utdelar ibland tidsbestämda "straff". Det är nog inget roligt jobb men nog nödvändigt - om man vill ha lite stil o klass på ett Media.Det är lika viktigt att rensa lite ogräs - som att så.
|
|