|
Inlägg #1: Postat: 2009-11-26 19:16:00
|
|
daggis af götebörg |
hej Rob! intressant artikel. - men var lite mer konkret, ge lite fler
praktiska exempel. jag är mycket intresserad av ämnet: "kultur som
accepterar annan kultur". - att inte vara så västerländskt
"besserwisser"-aktig.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-11-27 00:14:00
|
|
Pia K |
Tyvärr är artikeln för svår för mig. Vad menar du?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-11-27 01:07:00
|
|
Janne B |
Bästa Pia.Ibland får man ge sig ungefär som då jag som barn bara vågade klättra halvvägs upp i byns högsta gran.Kanske denna artikel är som gjord för Filosofisk Tidskrift med alla sina fina ord. I morgon kanske det kommer in begåvade kommentarer - inte som denna...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-11-27 01:32:00
|
|
Sunny fri |
Rob:detta var lite för fragmentaliskt för mig att reda ut.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-11-28 23:08:00
|
|
Ratatosk |
Hej!Texten är komprimerad såklart,fragmentering kräver ju defragmentering;.Västerlandets värderingar utgör bara en sjättedel av jordens befolkning.Fem sjättedelar ska alltså rätta sig efter oss?
Demokrati och frihet har blivit en religion menar jag.
Tror du själv att diskursen handlar om demokrati om tex tvåhundra år?
Vem står för problemformuleringarna?Vilka är avsikterna?
Känner vi inte igen struntpratet?Backa tusen år.Glöm inte att kristendomen skövlade det gamla riket för NEO,man byggde kyrkor ovanpå
de gamla heliga platserna,i botten på somliga kyrkor i Sverige återfinns runstenar odyl.Allt är bara tomma ord.Penningen är allenarådande.Resten är religion.Liberalism!Frihet från livet.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-11-28 23:22:00
|
|
Ratatosk |
Daggis af Götebörg:Om vi säger såhär;vad är det egentligen som är så bra med demokrati?Vad är egentligen demokrati?Styr folket?
Vem styr folket?På vilket sätt menar du att det är demokratiskt att bryta sig in i andras nationer och tala om för dem hur en slipsten ska dragas?Om Finland tillåter att en präst styr republiken,men demokratin Sverige via ett majoritetsbeslut anser att vi har rätt att bömba bort den finske prästen och hans anhang då är det demokratiskt?
Rätten att styra över andras öde?Vad fan har vi med andras staters konstitution att göra?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-11-29 10:26:00
|
|
Utforskaren |
Först och främst vill inte artikelförfattaren att alla ska förstå vad han är ute efter, jag tycker att hålla sig med svenska ord räcker länge. Sedan är han ute och cyklar och skriver goja delvis som inte är genomtänkt, det finns en verklighet men den skall gömmas undan men så har det varit i alla tider så det var inte något nytt. Orientalisk som vi vänt och pratar om islamistiskt istället, jag undrar om inte artikelförfattaren lever i det förgångna och inte har upptäkt att vi lever i ett samhälle som är så destruktivt, så alla går vilse i sitt tänkande och inte minst artikelförfattaren, som skriver om rena skåpmaten och inte har förstått att verkligheten finns inte i hans värld, eller så lever han i verkligheten och blivit helt förvirrad.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-11-29 18:29:00
|
|
avicenna |
demokratin propagerar för normlöshet och familjesplittring.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-11-29 19:39:00
|
|
Ratatosk |
Tack för din kommentar,UTFORSKAREN.Den säger mer om din hjärna än om min text.Artikeln handlar delvis om sådana som dig som väljer att vara anonym under ett nickname som innehåller motsatsen till den egna person.
Du skriver;"vill inte artikelförfattaren att alla ska förstå vad han är ute efter".Hur vet du det?Bara för att du ingenting begriper?
Blanda inte in andra i din egna illitterata hållning.
|
| |