Inlägg #1: Postat: 2001-10-25 17:23:00
|
Markus Hankins |
Håller med till 100.
Det jag säger är att många
"feminister" ser ner på Café
och Slitzköpare men inte på
Cosmo och Ameliadito.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2001-10-30 19:20:00
|
Andreas |
Större delen av alla världensfeminister ser nog ner på veckorevyn och sådan skit minst lika mycket... Men det uppmärksammas inte.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2001-10-30 22:03:00
|
Isa W. |
Jag är feminist det vill säga vill ha ett juridiskt, ekonomiskt och kulturellt jämställt samhälle. Det finns kultur av olika kvalitet och veckotidningar och magasin tillhör kanske inte alltid det högkvalitativa utbudet. De är dock enligt min uppfattning inte särskilt allvarliga yttringar av förtryck, bara lite lättsam slaskig underhållning. Läs något annat också/istället!
|
|
Inlägg #4: Postat: 2001-11-02 10:42:00
|
D |
Jag ser inte dig som feminist när du så tydligt gynnar en felaktig kvinnosyn genom att köpa de här tidningarna. Hur tror du att vi ska få ett juridiskt, ekonomiskt och kulturellt jämställt samhälle när kvinnan skildras som ett objekt och inte som en intelligent varelse?
|
|
Inlägg #5: Postat: 2001-11-02 21:47:00
|
Isa W. |
Till D: Det är möjligt att du inte gör, men det finns inget manifest man måste skriva under för att få kalla sig feminist. Jag håller med om att tidningarna särskilt de skrivna delarna är banala och ibland irriterande, men till största del finner jag dem harmlösa. Det är i första hand individens egen uppgift att visa sig och sin omvärld att man är ett subjekt, i Sverige har vi lyckligtvis på många sätt en sådan möjlighet.
|
|