| Inlägg #1: Postat: 2009-11-12 15:12:00 | |
|
steno/snabb |
Vem är författaren? Vad gällde ämnet som diskuterades?. Vad var författarens problem med SVT?Hur slutade debatten? Begär skrivtips!
|
| Inlägg #2: Postat: 2009-11-12 18:23:00 | |
|
peter_pan |
Mikael, trots att jag tycker att ni är helt snett ute och är ett destruktivt element i den offentliga debatten så tycker jag att du hanterade situationen bra. I den pressade situationen lyckades du hålla din röda tråd och uttryckte dig väl. Men, som sagt, jag håller inte alls med dig.
|
| Inlägg #3: Postat: 2009-11-12 18:37:00 | |
|
GunnarL |
Och jag håller med steno. Vad gällde debatten och vad talar författaren om egentligen? Lite info för oss som inte såg debatten vore på sin plats.
|
| Inlägg #4: Postat: 2009-11-12 18:56:00 | |
|
peter_pan |
Det ahndlade om den sk "sanningsrörelsen" och närmare bestämt skrönorna som cirkulerar om 9:e sep terrordådet. I grund och botten vill de sprida misstanken om att det var amerikanerna själva som iscensatte det hela, även om personer som Cromsjö själv hävda att de bara är ute efter sanningen. Det är stollar som lyckas skaffa sig uppmärksamhet via internet.
|
| Inlägg #5: Postat: 2009-11-13 01:43:00 | |
|
Michael Lundahl |
Med tanke på att du får uppmärksamhet för något som är en total saga så tycker jag att du kan vara nöjd med dina "15 minutes of fame". Att producenterna ens får för sig att göra ett program över något så otroligt löjligt och fyllt med hundrafallt värre hål och icke-bevis än det som rörelsen själv attackerar är ett smärre mirakel.
|
| Inlägg #6: Postat: 2009-11-13 06:27:00 | |
|
Tiwaz ologgad |
peter_pan och ML är de som är ute och reser, eftersom massmedia underblåser lögnen och ni tror på det som uppges där. Därför kan den uppvaknade delen av oss inte göra mycket mer än att konstatera att lögnen är det ni väljer att tro på. Det som är destruktivt är endast att sova och vägra inse sanningen om 11-9, peter.
|
| Inlägg #7: Postat: 2009-11-13 08:28:00 | |
|
peter_pan |
Här har ni något att bita i, konspirationsvurmare! Rockefeller har lurat mänskligheten i många hundra år!
theflatearthsociety.org/cms/ |
| Inlägg #8: Postat: 2009-11-13 10:18:00 | |
|
Billy Butt |
För en gångs skull håller jag med Michael Lundahl. Dels var det här ett futtigt debattämne men Du Mikael Cromsjö ska veta att du var förskäckligt dålig i teve! Du borde ha fått lite medieträning innan du gick med på att delta i programmet. Du fick alldeles för mycket utrymme och du hade inte den blekaste aning hur du skulle hantera det utrymmet du fick. Sluta larva om att du blev lurad av SVT. Snarare ska du vara jävligt tacksam att SVT gav dig så mycket uppmärksamhet! Din artikel visar en oerhörd naivitet. Ditt medieframträdande blev tyvärr en katastrof!
|
| Inlägg #9: Postat: 2009-11-13 11:39:00 | |
|
Michael Lundahl |
"För en gångs skull"? Billy, du har hållt med mig förut. ; Det är bara i vissa specifika sakfrågor vi är oense.
|
| Inlägg #10: Postat: 2009-11-13 12:55:00 | |
|
Billy Butt |
Men du dömer ut mig ibland bara genom att plocka det som står i rubriken vilken jag inte sätter istället för att kritiserar min text och dess mening. Det gjorde du senaste. Jag tänker inte gå in i en lång debatt om hur, varför m.m. Du är bra på att provocera, men du kan inte provocera mig - jag lovar! ha en bra helg!
|
| Inlägg #11: Postat: 2009-11-14 02:25:00 | |
|
quazi |
-> Billy, åandra sidan verkar ju din mediahantering ligga på topp här i quazi media.
Sökandet efter sanning ligger i människans natur då det är definierat som bra. Den intellektuella debatten kring Sanning och Lögn som sådan saknas. Sanningsrörelse och alla deras avarter är ett resultat av en serie lögner som skapat en reaktion hos en stor mängd människor. Det behövs mer filosofer i TV som sysslar med folkutbildning som gynnar 2000-talet. Lite mer psykologer av högre kaliber än Dr. Phil med. Sanning, Absolut, Objektiv, Subjektiv och Relativ måste definieras för gemene man. Lögn, institutionerad, organiserad, naturlig, opportunistisk osv kan debatteras det med. Själv så vill jag ge en elogé till Mikael Cromsjö för att han tar upp lite viktigare frågor, trots allt så var han i god tid till att vädra bristen på Mänskliga Rättigheter, Tortyr och den moderna Anarkokapitalismen. Det lägger en bra grund för att gå vidare in i debatter om Internationell Lag & Rätt, lokal jurisprudens, vapenexport, Sveriges strategiska val inför framtiden och inblandning i aktuella krig. Rationaliseringsprocessen brister hos vissa i Sanningsrörelsen det finns folk som vänder sig till en mytologisk övertro, det är i sig inte olagligt. Vi har religionsfrihet. Det förtjänas respekt och lika mycket definition, då, vi bara kan veta det vi objektivt och absolut kan bevisa. Tummen upp för Mikael som realitiskt bemöter kritiken från omvärlden. En minut bara till reptil teorier visst är dom utflugna! Någon som har funderat kring logiken och psykologin kring? När människan känner sig hotad så tar människan till sina primitiva instinkter, det vi kallar för reptilhjärnan. Kanske är det så enkelt att världens kriser får folk att göra avkall på etik och moral. Något som degraderar allas existens. Så, tar man reptilhjärnan från mytologiska förklaringar och in i akademins värld så passar det väldigt bra in i psykologins sfär och vi kan därmed kanske objektivt avgöra att makteliten är livrädd. För vem vill igentligen döda massa oskyldiga civila och barn? |
| Inlägg #12: Postat: 2009-11-14 02:31:00 | |
|
JorgenCarlberg |
Hej Mikael, SVT hade en överenskommelse med dig. Det är vad vi kallar ett Socialt Kontrakt, dom bröt ert kontrakt och har därmed gjort sig opålitliga igen. Nu kanske inte det är någon större nyhet i sig. Synd att du inte fick den tid du hade förberett dig för.
Simma lugnt! |
| Inlägg #13: Postat: 2009-11-14 03:14:00 | |
|
JorgenCarlberg |
Skall man anmärka något åt Mikaels håll så tycker jag man kan gå sakligt fram och faktiskt peka på det allvarligaste och som då var en så kallad freudiansk felsägning då han sa att 1.2 miljoner barn har dött i Irak. Nu stämmer väll det antagligen kanske men det är från en ensam källa, dvs Irakshälsoministerium som blåste ut den siffran som ett resultat från FNs santioner i mitten av 90 talet. WHO bekräftade 500 000. I en telefonundersökning som gjorts i Irak under dom senaste åren så har företaget "ORB" hävdat att det lutar åt 700 000 - 1.2 miljoner döda sedan ockupationen 2003. Tror USA siffrorna ligger runt 100 000.
Fakta dissonansen gynnar segregationen hos gemene man då det rent intellektuellt inte går att få en absolut bild utan man endast kan göra Objektiva studier. |
| Inlägg #14: Postat: 2009-11-14 20:13:00 | |
|
Utforskaren |
Det här är för sorgligt för oss som trott så gott om muslimer, vi har alltid sagt att fundamentalister av deras sort inte finns i Sverige, det är dags att dra öronen åt sig. Läs och begrunda men dra inte några förhastade slutsatser att det finns ett sådant hat mot svenska folket eller västerlänningar. Här kommer det; Utdrag ur Ayman - Zawahinis skrift.
Det är tillåtet att bomba de otrogna. Jag hyllar kämparna som utför bombningar. Döda de otrogna, jag hyllar de som utför självmordsbombningar, sådana handlingar är inte bara tillåtna - de krävs i kampen mot de otrogna och de som samarbetar med dem. De som genomför kampen mot de otrogna kommer att möta sin skapare och leva ett evigt liv i paradiset. Denna skrift från Zawahinis upptäktes av en händelse när vissa brev avslöjades, mottagna av muslimska föreningen i Brandbergen. |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.